کد خبر: ۵۱۶۹۰
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۳/۲۶

فهرست ۲۸ شرکت آماده واگذاری ابلاغ شد/ فروش دو زیرمجموعه بانک مرکزی
توسط وزیر اقتصاد:

فهرست ۲۸ شرکت آماده واگذاری ابلاغ شد/ فروش دو زیرمجموعه بانک مرکزی

وزیر اقتصاد با اعلام تفویض حق برگزاری مجامع شرکتهای مادر تخصصی به ۷دستگاه اجرایی، فهرست ۲۸ شرکت آماده واگذاری سال جاری را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی طیب نیا فهرست شرکتهایی را که میزان سهام دولت کمتر از 50 درصد بوده و در فهرست مصوب هیئت‌واگذاری در سال 96 قرار گرفته‌اند را به بانک مرکزی و مدیران و وزیران 6 وزارتخانه ابلاغ کرد.

متن بخشنامه

بر اساس بند 1 ماده 18 قانون اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و بند 6  تصویب نامه کمیسیون تخصصی موضوع اصل 138 قانون اساسی، مبنی بر نمایندگی وزارت اقتصاد برای اعمال حقوق مالکیت در بنگاههای غیر دولتی قابل واگذاری( که سهم دولت در آنها کمتر از 50 درصد است)، حق مالکیت مذکور از سوی وزیر اقتصاد  به وزرا و یا نمایندگان وزارت خانه‌های لیست پیوست جهت شرکت و برگزاری در مجامع عمومی شرکتها واگذار شد.

بر این اساس 2 شرکت متعلق به بانک مرکزی، 8شرکت متعلق به وزارت اقتصاد به درصد قابل واگذاری 4 تا 33 درصد، 3 شرکت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی، 6شرکت متعلق به وزارت نفت با نمایندگ شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پخش و پالایش، 3 شرکت متعلق به وزارت نیرو با سهم واگذاری 49 درصد، 5شرکت متعلق به وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و شرکت دخانیات ایران با سهم واگذاری 5درصدی متعلق به وزارت صنعت در فهرست مذکور قرار گرفته اند.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ