کد خبر: ۵۱۶۹۴
۰:۰ - ۱۳۹۶/۳/۲۷

مدیرعامل یاهو استعفا کرد/ برنامه آینده مالک جدید

مدیرعامل یاهو استعفا کرد/ برنامه آینده مالک جدید

در پی خرید سهام یاهو توسط شرکت ورایزن و پرداخت قسط ۴.۵ میلیارد دلاری، مدیرعامل یاهو استعفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تلگراف، ماریسا مایِر که سال 2012 از گوگل به یاهو آمده بود، با خروج از یاهو، حدود 200 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند. شرکت ورایزن کسب و کار اصلی شرکت یاهو را خریداری کرده و قرار است آن را با AOL ادغام کند تا شرکت جدیدی موسوم به Oath تشکیل شود.

آنچه از این غول اینترنتی دهه 1990 باقی می‌ماند، شامل سهام Alibaba و Yahoo Japan‌ است که به Altaba‌ تغییر نام خواهد داد. پس از این‌که گروه آرمسترانگ به عنوان رئیس AOL‌ و مدیرعامل Oath انتخاب شد، انتظار می‌رفت مایر اقدام به استعفا کند.

در طول 5 سال گذشته و ناتوانی مایر در بازیابی شهرت پیشین یاهو و همچنین حملات هکری متعددی که نسبت به یاهو رخ داد، انتقادات زیادی به عملکرد وی وارد شده است.مایر روز سه‌شنبه یک نامه خداحافظی ارسال کرد و در آن دستاوردها از جمله افزایش درآمد بخش‌های آگهی و ویدئو، دریافت جایزه طراحی و ارائه غذای رایگان در رستوران یاهو را بیان کرده بود.

وی همچنین به افزایش 33 میلیارد دلاری سهم یاهو از بازار اشاره کرد اما درباره نقش بسیار پررنگ سهام سودآور Alibaba و همچنین از حملات هکری که منجر به افشای اطلاعات یک میلیارد کاربر یاهو شدسخنی به میان نیاورد.

در این نامه از Tumbler‌ که به‌قیمت 1.1 میلیارد دلار خریداری شد، اما در عمل به‌عنوان یک شبکه اجتماعی متروک به کنار رفت، سخنی به میان نیامده است.

وقوع حملات هکری پس از خرید یاهو توسط ورایزن، موجب کاهش 350 میلیون دلاری ارزش این معامله شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ