کد خبر: ۵۱۷۲۳
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۳/۲۷

کاهش50درصدی پرفروش ترین محصول سایپا و پیش بینی زمان توقف تولید برخی خودروها
رییس سازمان استاندارد اعلام کرد:

کاهش50درصدی پرفروش ترین محصول سایپا و پیش بینی زمان توقف تولید برخی خودروها

رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام مهلت نهایی ارتقای کیفی خودروهای داخلی، از کاهش ۵۰ درصدی تولید پرفروش ترین محصول سایپا یعنی پراید در 3 سال گذشته و پیش بینی خروج برخی خودروها از خط تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،نیره پیروزبخت با بیان اینکه شورای سیاستگذاری خودرو، برنامه کنترل کیفیت و بازرسی را تصویب کرده به ایرنا گفت: طبق این مصوبه ، ابتدای سال جاری از 52 استاندارد آغاز و به 83 استاندارد در سال آینده ختم می شود. تا ابتدای دی سال آینده هم هر خودرویی که نتواند 83 استاندارد را پشت سر بگذارد، با توقف تولید مواجه می شود.

وی ادامه داد: تقریبا همه خودروسازان قادر به پشت سر گذاشتن 53 استاندارد ، در مرحله اول هستند اما برای مرحله دوم فرصت دارند تا اصلاحات لازم را در پلتفرم ها، طراحی ها و حتی قطعات مورد استفاده اعمال کنند.

این مقام مسئول با پیش بینی خروج برخی خودروها از خط تولید گفت: به عنوان نمونه می توان از کاهش بیش از 50 درصدی تولید پراید (از 83 درصد به حدود 27 درصد تعداد خودروهای تولیدی سایپا) در سه سال گذشته نام برد.

پیروز بخت افزود: رصد فعالیت های شرکت های خودروساز حاکی از برنامه ریزی آنها برای مطابقت دادن خودروها با استانداردهای روز جهان و به حداقل رساندن نارضایتی های عمومی با رفع ایرادات است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ