کد خبر: ۵۱۷۹۱
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۳/۲۹

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه ایران از حمله موشکی سپاه پاسداران به داعش

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه ایران از حمله موشکی سپاه پاسداران به داعش

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: اقدام دیروز ایران در مبارزه با گروه‌ تروریستی داعش با اطلاع دولت سوریه انجام شده و در پی این عملیات ضربات مهلکی به پیکره و مقر مرکزی آنها در دیرالزور وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام قاسمی در ارتباط با عملیات روز گذشته سپاه در حمله موشکی به مقر داعش در دیرالزور سوریه به ایسنا گفت: ایران در راستای سیاست اصولی، ثابت و تغییرناپذیر در مبارزه بی‌امان با گروه‌های تروریستی و با در جریان گذاشتن دولت قانونی سوریه، ضربات مهلکی را بر پیکره و مقر مرکزی آنها وارد کرد.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم بر اساس مواضع انسانی، مترقیانه و اصولی‌، مبارزه های مستمر داشته و خواهد داشت و با عزمی راسخ و استوار حرکت در این مسیر را ادامه می‌دهد، افزود: در همین چارچوب از نظر ایران تروریسم در هر شکل، هر کجا و تحت هر عنوان و بهانه‌ای که صورت پذیرد، محکوم است.

این مقام مسئول تأکید کرد: ایران با تمام توان و با اتکا به تمامی داشته‌ها، تجارب و توانمندی‌ها در حوزه‌های دفاعی، نظامی، اطلاعاتی و امنیتی از کیان و همچنین ثبات و امنیت شهروندان در مقابله با تروریسم دفاع خواهد کرد. ما در دفاع از امنیت و ثبات‌ هیچ‌گونه تعارفی نداریم و برای مقابله با تروریسم، ناامنی و بی‌ثباتی بیش‌ترین تلاش را به کار خواهیم برد و با هر عاملی که مخل این مسائل باشد به صورت قاطعانه و ریشه‌ای برخورد می‌کنیم.

قاسمی با بیان خطر تولید، ترویج، تسلیح و گسترش تروریسم تکفیری در سطح منطقه و جهان،با قربانیان این‌گونه حوادث در منطقه، کشورهای اروپایی و سایر نقاط جهان ابراز همدردی و همبستگی کرده و این اقدامات را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه در ایران امنیت، دیپلماسی و توان دفاعی کشور منشعب از قدرت مردم‌سالاری و متکی بر مردم است، تأکید کرد: ایران برخلاف دیگران امنیت و ثبات را خریداری نمی‌کند چراکه امنیت قابل خرید و فروش نیست و آنهایی که تصور می‌کنند با کشاندن پای دیگر کشورهای فرامنطقه‌ای می‌تواند امنیت و ثبات را تأمین کنند دچار اشتباهی فاحش و استراتژیک هستند.

این دیپلمات افزود: ایران از همه کشورها می‌خواهد به مبارزه واقعی با تروریسم و ریشه‌های آن که در تفکرات انحرافی و خطرناک تکفیری ـ وهابی نهفته است، بپیوندند و این اطمینان را می‌دهد با تمام قدرت با عناصر خود فروخته و جنایتکار این گروه‌های تروریستی که وابستگی‌ انها به برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای محرز و قطعی است، ادامه خواهد داد.حمله موشکی به مواضع و مقرهای تروریست‌های تکفیری در دیرالزور، صرفا سیلی کوچک و تنها هشداری برای بیداری آنانی بود که هنوز نمی‌توانند یا نتوانستند واقعیات منطقه و حد و مرز را به خوبی درک کند.

قاسمی با تاکید بر این که امنیت ملت بزرگ و نظام ایران، خط قرمز ماست و در دفاع از آن مماشات نخواهیم کرد، تصریح کرد :قاطعانه و مجدانه به حامیان منطقه‌ای گروه‌های تروریستی تکفیری اخطار می‌کنیم دست از شرارت و کینه‌ورزی با مسلمانان مظلوم منطقه و ایران بردارند و به مسیر عقلانیت، برادری، همبستگی اسلامی و تقویت جبهه واحد ضد صهیونیستی بازگردند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ