کد خبر: ۵۱۸۰۹
۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۳/۳۰

توافق ۸ میلیارد یورویی ایران و اگزیم بانک کره‌جنوبی
با حضور وزیر اقصاد در سئول رخ داد:

توافق ۸ میلیارد یورویی ایران و اگزیم بانک کره‌جنوبی

وزیر اقتصاد ایران و رئیس اگزیم‌ بانک کره‌جنوبی برای اختصاص خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی در زمینه تامین مالی بخش‌های انرژی، پتروشیمی، نفت و بهداشت توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شادا، علی طیب‌نیا که برای شرکت در دومین اجلاس بانک زیرساخت آسیا به کره‌جنوبی سفر کرده، با رئیس اگزیم بانک کره‌جنوبی دیدار کرد.

محور دیدار وی مذاکره در زمینه تامین مالی طرح‌های عمرانی و زیربنایی در بخش‌های انرژی، پتروشیمی، نفت و بهداشت بود.در این دیدار، درباره متن موافقت‌نامه خط اعتباری 8 میلیارد یورویی که از یک سال پیش برای نهایی کردن متن موافقت‌نامه آن مذاکرات اولیه انجام شده بود، توافق شد.

طرف کره‌ای برای تامین مالی طرح‌های عمرانی و زیربنایی در بخش‌های انرژی، پتروشیمی، نفت و بهداشت ابرازعلاقه کرد و معرفی طرح‌های مرتبط و فراهم‌سازی زمینه فعالیت شرکت‌های کره‌ای در ایران را خواستار شد.

طیب نیا نیز تحولات و فرصت‌های اقتصادی ایران را تشریح کرد و گفت: ظرفیت‌های بالقوه همکاری باعث شد کشورهای زیادی علاقه خود را برای همکاری‌های اقتصادی و مالی و اجرای طرح‌های تولیدی در ایران اعلام کنند.پیگیری و جدیت طرف کره‌ای می‌تواند زمینه‌ساز عملیاتی شدن موافقت‌نامه‌های امضا شده میان 2 کشور شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ