کد خبر: ۵۱۸۱۰
۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۳/۳۰

مهمترین دلایل عملکرد فراتر از بودجه فولادمبارکه و علت خوش بینی به آینده
بعد از تحقق ۱۶۶ درصدی بودجه ۹۵ توسط یک کارگزاری اعلام شد:

مهمترین دلایل عملکرد فراتر از بودجه فولادمبارکه و علت خوش بینی به آینده

مهمترین دلایل عملکرد فراتر از بودجه فولادمبارکه توسط یک کارگزاری بررسی و اعلام شد با تداوم نرخ های فعلی فروش فولاد، انتظار بهبود عملیات و سودآوری شرکت های صنعت فولاد به خصوص فولادمبارکه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده فولاد مبارکه برای دوره اسفند 95 ، مشخص شد این شرکت که با سرمایه 7.5 هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بازار سهام است سود هر سهم سال مالی قبل را با پوشش 164 درصدی همراه و برای هر سهم 270 ریال سود محقق کرده درحالی که تا پیش از این سود هر سهم آن 165 ریال پیش بینی شده بود.

جزییات این رویداد نشان می دهد شرکت به لحاظ سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه قبل در این دوره با افزایش 29 درصدی و به لحاظ سود خالص با 155 درصد افزایش روبرو شده و طی سال گذشته ، فولاد مبارکه با تولید 6071 هزار تن و فروش 6200 هزار تن با رشد به میزان 9 و 18 درصدی تولید وفروش را ثبت کرده است.

براساس این گزارش، این رویداد موجب شد تا دیروز نماد" فولاد" قبل از شروع معاملات بسته می شود و کارگزاری آبان در تحلیلی از این شرکت اعلام کند: شرکت در سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 (حسابرسی نشده)، مبلغ 270 ریال سود به ازای هر سهم معادل 166درصد بودجه را محقق کرده و سود خالص سال 95 را نسبت به سال 94، حدود 155درصد افزایش داده است.

مهمترین دلایل عملکرد فراتر از بودجه فولاد

مهمترین دلایل عملکرد فراتر از بودجه شرکت فولاد مبارکه در سال 95 عبارتند از تحقق 101.1 هزار میلیارد ریال درآمدهای عملیاتی معادل 102 درصدی مقدار بودجه شده سال 95، تحقق 66.2 هزار میلیارد ریال بهای تمام ‌شده معادل 96 درصد مقدار بودجه شده سال 95، تحقق 8,9 هزار میلیارد ریال هزینه‌های مالی معادل 83 درصد مقدار بودجه شده سال 95 و تحقق 6.7 هزار میلیارد ریال هزینه‌های فروش، اداری و عمومی معادل 96 درصد مقدار بودجه شده سال 95.

در سال 95، میزان تولید و فروش محصولات شرکت با توجه به افزایش تقاضای جهانی فولاد و بهره برداری از خطوط تولید جدید به خصوص در زمینه تولید و فروش محصولات گرم افزایش چشمگیری نسبت به سال 94 و بودجه سال 95 داشت.

متوسط نرخ های جهانی فروش فولاد در ماه های مختلف سال گذشته، افزایش را تجربه کرد که در نهایت منجر به افزایش قابل توجه درآمد عملیاتی و حاشیه سود ناخالص شرکت در سال 95 نسبت به سال 94 شد. در سه ماهه ابتدای سال جاری، افزایش ماهانه متوسط نرخ های فروش فولاد تداوم یافت. به گونه ای که در مدت مذکور حدود 20 درصد از کل درآمد عملیاتی برآوردی سال 96 محقق شده و انتظار تعدیل مثبت وجود خواهد داشت.

همچنین در صورت بهبود فضای ساخت و ساز که بارقه هایی از آن با توجه به افزایش حجم معاملات و قیمت مسکن در ماه های ابتدایی سال مشاهده شد و انتظار افزایش تولید و فروش خودرو در سال جاری، با توجه به تولید و عرضه محصولات جدید و با کیفیت بالاتر توسط خودروسازان داخلی، انتظار افزایش تقاضای داخلی نیز در سال جاری وجود دارد.

در حالی هزینه های مالی شرکت در سال 95 به میزان محسوسی کمتر از بودجه تحقق یافته که در مجموع، با تداوم نرخ های فعلی فروش فولاد در ماه های باقی مانده سال، انتظار بهبود عملیات و سود آوری شرکتهای فعال در صنعت فولاد و به خصوص شرکت فولادمبارکه به عنوان لیدر این صنعت وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ