کد خبر: ۵۱۸۳۱
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۳/۳۰

وصول بدهی ۶ میلیون یورویی کوبا به ایران و برنامه های مهم بانک و صندوق
در اجرای یادداشت تفاهم ۳ جانبه بانک و صندوق ایرانی و بانک کوبایی:

وصول بدهی ۶ میلیون یورویی کوبا به ایران و برنامه های مهم بانک و صندوق

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات با اعلام پرداخت بدهی ۶ میلیون یورویی کوبا به ایران،برنامه های مهم سال جاری و آینده توسط صندوق و بانک توسعه صادرات را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صندوق ضمانت صادرات، آرش شهرآیینی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و دشواری بازیافت و وصول مطالبات خارجی، با پیگیری ها و مذاکرات مداوم با دولت و بانک مرکزی کوبا و حمایت وزارت امور خارجه، خوشبختانه موضوع تجدید ساختار بدهی های کوبا به سرانجام رسیده و طرف کوبایی 6 میلیون یورو از بدهی حدود 50 میلیون یورویی را پرداخت کرده است.

وی افزود: طبق توافق نامه منعقده سال گذشته، مقرر شد طرف کوبایی ماهانه یک میلیون یورو در سال 2017 و حدود 2 میلیون یورو در سال 2018 پرداخت کند که تاکنون به تعهدات عمل کرده است. اختلافات باقیمانده نیز میان طرفین در خصوص میزان اصل و سود حل و فصل شد و سند الحاقیه به امضا رسید.

عضو هیات مدیره این صندوق ابراز امیدواری کرد: با تعامل خوبی که میان بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات شکل گرفته، سایر مطالبات خارجی این دو نهاد به زودی بازیافت شود.در صورت ادامه عمل به تعهدات طرف کوبایی، موضوع اعطای اعتبارات صادراتی جدید در سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شهرآئینی در تشریح خط اعتباری ایجاد شده بین ایران وکوبا افزود: این منابع از محل حساب ذخیره ارزی تامین شده بود و خط اعتباری از سوی بانک توسعه صادرات به بانک اکستریو دو کوبا اعطا شد. در مکانیسم اعتبار خریدار، شرکت‌های صادرکننده ایرانی از همان ابتدا پول را از این محل دریافت کرده بودند، اما این بانک و صندوق هستند که درگیر این بدهی‌ها شده‌اند.صندوق تاکنون 22میلیون یورو از خسارت مذکور را به بانک توسعه صادرات پرداخته و مابقی بدهی قرار است مستقیماً توسط طرف کوبایی بازپرداخت شود.

وی فعال سازی مجدد خطوط اعتبار خریدار به مقصد بازارهای واردکننده کالا و خدمات ایرانی را از برنامه های مهم سال جاری بانک و صندوق عنوان کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ