کد خبر: ۵۱۸۴۳
۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۳/۳۱

ادعای یک سهامدار درباره دستکاری و عرضه های آبشاری یک سهم

ادعای یک سهامدار درباره دستکاری و عرضه های آبشاری یک سهم

یک سهامدار حقیقی به نمایندگی از برخی فعالان درباره معاملات هفته های گذشته یک نماد و عرضه های آبشاری توسط برخی حقوقی ها نکاتی را اعلام کرد و مدعی دستکاری در این سهم و درخواست رسیدگی سازمان بورس شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا نیک بخش درباره معاملات هفته های گذشته کاشی پارس که امروز چهارشنبه مجمع سالانه را هم برگزار  می کند، به نمایندگی از برخی فعالان، اظهار داشت: سهم کپارس در روز دوشنبه اول خرداد با معاملات حدود چهار میلیون و 121 هزار سهم به صف خرید رسید. نکته قابل توجه این است که حدود 3.5 میلیون از این عرضه توسط حقوقی ها (سرمایه‌گذاری بازنشستگان) انجام گرفت و صف خرید میلیونی این سهم در روزهای بعد به غیر از درحد حجم مبنا، بدون عرضه حقیقی حقوقی تداوم یافت.

وی افزود: تا هفتم و هشتم خرداد که با دخالت مستقیم حقوقی دیگر (سرمایه‌گذاری صنعت و معدن) و عرضه های حدود 4.5 میلیونی و 3.5 میلیونی، در دو روز پیاپی، سهم را به صف فروش کشاند تا هر روزه 5 درصد از دارایی های ما سهامداران حقیقی با دخالت عامدانه حقوقی ها، عدم توجه ناظر و مسئولین و عدم حمایت حقیقی ها، به علت ترس از عرضه های بی منطق حقوقی نابود شود.

این سهامدار ادامه داد: در اینجا سوالی که مطرح می شود این است که:آیا در این بازار دخالت حقوقی، مدار قانون مندی نیز دارد؟ وظیفه ناظر و مسئولان امر در پاسداری از حقوق سهامدار خرد چه می شود؟ اگر قرار بر ضررهای هنگفت این چنینی باشد، چه فرقی است بین این بازار و بازار توافقی که هیچ شفاف سازی و کنترلی ندارد و دامنه نوسان آن تا 10درصد است؟ آیا هنوز وقت آن نشده بجای شعار حمایت از حقیقی خرد، در عمل کاری کرد؟

نیک بخش با بیان اینکه این نماد با ارزش اسمی 85 میلیون و 750 هزار سهم و با سود  934 ریالی هر سهم، آخرین روز معاملاتی خود قبل از توقف نماد را سپری کرده ادامه داد: شرکت های کاشی سینا، سرمایه گذاری صنعت و معدن و سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی سهامداران اصلی "کپارس" هستند.

وی از سازمان بورس خواست تا به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۹:۵ - ۱۳۹۶/۳/۳۱
0
5
پاسخ
خوب عزیز من میخواستی به تبلیغات کانال ها گوش نکنی . یکی از دوستان که فریب این کانالها رو خورده بود به من پیشنهاد خرید این سهمو داد اما وقتی خودم بررسی کردم دیدم کار اشتباهیه و نخریدم
» نازنین | ساعت ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۳/۳۱
0
2
پاسخ
کی مجبورت کرد بخری؟برو به اون بگو.بازار سرمایه بازار عرضه وتقاضاست نمیدونستی؟اگه خودت بالاتر فروخته بودی و سهم میریخت که توی پوستت نمیگنجیدی
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ