کد خبر: ۵۱۸۴۹
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۳/۳۱

مخالفت پورابراهیمی و مظاهری با ادغام موسسات مالی

مخالفت پورابراهیمی و مظاهری با ادغام موسسات مالی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کل اسبق بانک مرکزی با ادغام موسسات مالی اعتباری مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بسیاری از مؤسسات مالی ـ اعتباری پس از اعلام انحلال همچنان مشغول دریافت سپرده های مردم بودند. معتقدیم رویکرد و عملکرد بانک مرکزی در مواجهه با مؤسسات مالی ـ اعتباری غیرمجاز منفعلانه است و این وضعیت برای کشور و مردم هزینه دارد. 

وی تصریح کرد: بانک مرکزی باید برای یک بار هم که شده تکلیف مردم و اقتصاد را در زمینه مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز مشخص کند. مجلس همه ظرفیت های قانونی را در برنامه ششم در اختیار بانک مرکزی قرار داده و انتظار داریم با اقتدار عمل کند و پاسخگو هم باشد. 

این نماینده مجلس به مردم هشدار داد در پیشنهاد پرداخت سودهای بالا به سپرده ها دقت بیشتری کنند. زیرا این مسئله منشأ فساد در اقتصاد و بروز مشکل برای مردم است. 

طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی هم گفت: روند شکل گیری و اهداف مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، خلاف و دارای مشکل بوده است. این مؤسسات صرفاً با هدف جذب سپرده مردم برای منافع تشکیل شده اند. 

وی افزود: ادغام مؤسسات مالی ـ اعتباری غیرمجاز کار درستی نیست زیرا با ادغام این مؤسسات درهم بیماری ها و ضعف های هر کدام به یکدیگر سرایت می کند و هیأت مدیره جدید هم از میان متخلف ترین شکل می گیرد. سپرده گیری مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز از مردم پس از انحلال کاری غیرقانونی است و این روال باید متوقف شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ