کد خبر: ۵۱۸۵۶
۱۲:۶ - ۱۳۹۶/۳/۳۱

جزییات تولید اولین خودروی پارس در ایران خودرو مازندران اعلام شد

جزییات تولید اولین خودروی پارس در ایران خودرو مازندران اعلام شد

مدیرعامل ایران خودرو مازندران با اعلام اینکه اولین خودروی پارس با موتور تی یو ۵ در سایت این شرکت در بابل تولید شده، جزئیات آغاز تولید انبوه و مبلغ سرمایه گذاری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید حسینی نژاد با اشاره به اینکه اولین خودروی پارس با موتور تی یو ۵ در سایت بابل تولید شده، به ایرنا گفت: موتور تی یو 5 چهارمین کلاس پژو پارس و با هدف ارتقای سایت ایران خودرو مازندران تولید شده است. با موففیت آمیز بودن تولید اولین خودروی پارس با موتور تی یو 5 ، قرار است چهار دستگاه دیگر خودروی پارس با این نوع موتور از شنبه هفته آینده وارد خط تولید شود.

وی با پیش بینی آغاز تولید انبوه این نوع خودرو در سایت بابل ظرف مدت 2 ماه آینده، مصرف کم و بازده بالا را از مزیت های موتور تی یو 5 برشمرد و گفت: تولید این خودرو با روزانه 20 دستگاه در سایت بابل شروع می شود و به روزانه 140 دستگاه افزایش خواهد یافت تا به طور کامل جایگزین خودرو پارس با موتور ایکس یو 7 شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای طرح های توسعه فنی، کیفی و لجستیکی شرکت ایران خودرو مازندران آغاز شده،افزود: مجوز این طرح ها توسط گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته صادر شده بود.مجوز این طرح ها در سه بخش ابنیه ای ، تجهیزاتی و توسعه خطوط تولید با سرمایه گذاری جدید در سال گذشته از ستاد عالی طرح های ایران خودرو با مبلغ سرمایه گذاری 170 میلیارد ریال دریافت شد.

حسینی نژاد ساخت سالن به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع ، سالن تکمیل کاری در حدود 3 هزار متر مربع ، افزایش 7 هزار متر مربع پارکینگ و اضافه شدن حدود 500 متر به فضای قسمت بررسی نهایی خودرو را از جمله طرح های توسعه ای ایران خودروی مازندران معرفی کرد.

وی مدت زمان تکمیل تا بهره برداری این طرح ها را حدود 13 ماه اعلام کرد و افزود : با سرمایه گذاری در این طرح ها شاهد ارتقاء بیشتر کیفیت محصولات، افزایش تولید و اشتغالزایی بیشتر خواهیم بود.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه تولید این شرکت در سال گذشته روزانه 120 دستگاه بود گفت: هم اکنون روزانه 145 دستگاه خودرو در سایت بابل تولید می شود.

بنابر این گزارش،شرکت ایران خودروی مازندران از سال 89 کار را با تولید روزانه سه دستگاه خودرو در شهرک صنعتی رجه واقع در بخش بندپی شرقی بابل آغاز کرد.موتورهای سری تی یو خانواده ای از موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهای پژو و سیتروئن است که برای نخستین بار در سال 1986 با خودرو سیتروئن ای ایکس معرفی و جایگزین خانواده X در آن زمان شد.موتور تی یو در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو در دسترس هستند.
شرکت ایران خودرو استفاده از این نوع موتور را ابتدا با پژو 206 شروع کرد و بعدها در دیگر محصولات خود به کار گرفت .

هم اکنون موتور تی یو 5 در محصولات مختلف ایران خودرو با جعبه دنده های مختلف از جمله جعبه دنده از نوع ام ای در 206 و جعبه دنده بی یی در 405 ، پارس و رانا استفاده می شود.صدای کم ، قدرت مناسب ، استاندارد آلایندگی بالا ، شتاب بالا و قیمت رقابتی از مزیت های مهم موتورهای نسل تی یو است .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ