کد خبر: ۵۱۸۵۹
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۳/۳۱

ضریب نفوذ 2.2 درصدی بیمه در سال گذشته و درخواست از شرکت ها
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

ضریب نفوذ 2.2 درصدی بیمه در سال گذشته و درخواست از شرکت ها

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام ۳ اولویت اصلی و درخواست از اعضای هیات مدیره شرکت‌های این صنعت گفت: با تداوم رشد صنعت بیمه، ضریب نفوذ بیمه در پایان سال گذشته به ۲. ۲ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در نشست هم اندیشی با مدیران ارشد صنعت بیمه، ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت بیمه اجرای سه وظیفه حاکمیتى درقانون بیمه مرکزى، یعنى وظیفه حمایتى، هدایتی و نظارتى را اولویت اصلی بیمه مرکزى دانست.

وی با اشاره به لزوم تعریف صحیح از نقش‌های ارکان صنعت بیمه گفت: بیمه مرکزی با تصویب آیین نامه حاکمیت شرکتی سعی در اجرای خود کنترلی در شرکت‌های بیمه را دارد و می‌خواهد از رعایت حقوق ذی نفعان به ویژه بیمه گذاران و سهامداران جزء مطمئن باشد و تمایلی به دخالت در امور شرکت‌ها ندارد، سندیکای بیمه گران و انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه می‌توانند با دفاع از حوزه صنفی وکنترل هاى لازم وتقویت رقابت سازنده وغیر مکارانه در این حوزه به ما کمک کنند، اما طبق قانون نظارت حاکمیتى فقط بر عهده بیمه مرکزی است و قابل واگذارى نیست.

این مقام مسئول عنوان کرد: اعضای هیات مدیره شرکت‌های بیمه نیز باید حساسیت بیشتری داشته و باتوجه به منافع،مدیران شرکت را از ارائه نرخ‌های غیر فنی منع کنند. ترکیب پرتفوی مناسب، اطمینان ازکفایت ذخایر، تعادل میان سرمایه شرکت با حق بیمه صادره وحق بیمه نگهدارى شده و اجرای حاکمیت شرکتی باید در شرکت‌های بیمه رعایت شود که بیمه مرکزی به طور جد بر آن نظارت میکند.

همتی اعلام کرد: با تداوم رشد صنعت بیمه، ضریب نفوذ بیمه در پایان سال ۹۵ به ۲. ۲ درصد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ