کد خبر: ۵۱۸۷۳
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۳/۳۱

زمان پرداخت حساب‌ سپرده‌گذاران ثامن اعلام شد/ نرخ جدید سود یکساله
توسط مدیرعامل بانک پارسیان:

زمان پرداخت حساب‌ سپرده‌گذاران ثامن اعلام شد/ نرخ جدید سود یکساله

مدیرعامل بانک پارسیان با اعلام نرخ جدید سپرده های یکساله گفت: این بانک به عنوان عامل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، حساب‌های سپرده گذاران ثامن را تعیین تکلیف کرده و قبل از ۲۰ تیر پرداخت‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کوروش پرویزیان به صدا و سیما گفت: سررسید برخی از قرارداد‌ها 14 ماهه و برخی 17 ماهه بود که اکنون سررسید قراردادهای 14 ماهه فرا رسیده و در سایت بانک مرکزی و بانک پارسیان نحوه مراجعه سپرده گذ اران ثامن الحجج به شعب این بانک برای دریافت ما به التفاوت ذکر شده در قرارداد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: البته تا این لحظه 10 هزار حساب، متعلق به 5 هزار نفر که ارقام بالایی است هنوز تعیین تکلیف نشده که در این باره هیئت تسویه‌ای در بانک مرکزی شکل گرفته و این هیئت درباره این افراد مسئول است.در ارتباط با همه افرادی که برگ تعهد بانک پارسیان را دارند، پرداخت‌ها را آغاز خواهیم کرد ضمن اینکه سقف ارقام تعیین تکلیف شده 300 میلیون تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: ابتدا تا سقف 100 میلیون تومان سپس تا سقف 200 میلیون تومان و در نهایت برای افرادی که تا سقف 300 میلیون تومان برگ تعهد از بانک پارسیان دارند به ترتیب پرداخت‌ها صورت می‌گیرد.

پرویزیان گفت: بانک مرکزی و شبکه بانکی با کنترل تورم و رفع تنگناهای مالی بنگاه‌های تولیدی، تلاش کردند نرخ سود سپرده و تسهیلات را متعادل کنند.نرخ سود بانکی دربازه‌ای حدود 30 درصد بود که با تصمیم گیری شورای پول و اعتبار به حدود 18 درصد کاهش یافت اما متاسفانه به علت نیازمندی هایی که دولت در انتشار اوراق داشت نوساناتی در نرخ سود اتفاق افتاد.

وی اظهار امیدواری کرد: در نیمه اول سال جاری شاهد کاهش دوباره نرخ سود بانکی باشیم تا تعادل بهتری در بازار پول به وجود آید.اجرایی کردن نرخ سود 15 درصد برای سپرده یکساله به عنوان مصوبه شورای پول و اعتبار از جهت گیری‌های اصلی نظام بانکی است، از نظر قانونی تکلیف شده که به این سمت حرکت کنیم، اما محدویت‌های مختلف، مشکلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم ازجانب دولت و بانک مرکزی رفع شود.

پرویزیان اظهار داشت: برای سپرده‌های یکساله جدید نرخ 15 درصد اجرایی شد، اما سپرده هایی هم در شبکه بانکی وجود دارد که حساب‌های آن مربوط به قبل است و بانک‌ها هم باید به تعهدات گذشته عمل کنند و تا زمان سر رسید قرارداد‌ها بانک‌ها به پرداخت این نرخ بالاتر متعهد هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ