کد خبر: ۵۱۸۹۰
۱۲:۵ - ۱۳۹۶/۴/۲

تورم خرداد به ۷.۴ و تورم نقطه به نقطه ۹.۴ درصد رسید
مرکز آمار:

تورم خرداد به ۷.۴ و تورم نقطه به نقطه ۹.۴ درصد رسید

مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم در خردادماه سال جاری به ۷.۴ درصد رسیده که نسبت به اردیبهشت ماه، ۰.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مرکز آمار گزارش شاخص قیمت کالاها وخدمات مصرفی خانوارهای شهری درخرداد ماه سال۹۶ را اعلام کرد.

شاخص کل (بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰) در خرداد ماه سال ۹۶ عدد ۲۴۵.۲ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۹.۴ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۹.۶ درصد)، ۰.۲ واحد درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۴ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اردیبهشت ماه ۹۶ (۷.۱ درصد)، ۰.۳ واحد درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۹۹.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.شاخص این گروه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۹۶ (۹.۵ درصد)، ۰.۹ واحد درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۹۷.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۱۰.۵ درصد است.

شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در خرداد ماه ۹۶ به رقم ۲۲۶.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته،میزان افزایش شاخص این گروه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۹ درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶.۲ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۹۶ (۶.۲ درصد)، تغییری نداشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ