کد خبر: ۵۱۹۰۱
۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۴/۳

پیش بینی بازار نیمه تعطیل و تحلیلی از قیمت اولین عرضه اولیه ۹۶
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

پیش بینی بازار نیمه تعطیل و تحلیلی از قیمت اولین عرضه اولیه ۹۶

وضعیت بازار سهام در هفته نیمه تعطیل جاری و قیمت ۱۰۰ تا ۱۰۳ تومانی هر سهم"وپسا" که امروز اولین عرضه اولیه ۹۶ را رقم می زند، توسط یک کارگزاری بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی روند نزولی شاخص بورس در آخر هفته گذشته با افت 131 واحدی و ثبت عدد 78 هزار و 736 واحد همراه بود گه کارگزاری آبان برای وضعیت هفته جاری بازار سهام، پیش بینی کرد علیرغم قرار داشتن اکثر گروه ها در سطوح حمایتی و جذاب برای رشدی کوتاه و میان مدتی، تعطیلات پیش رو می تواند تداوم معاملات فرسایشی و کاهش حجم دادوستدها را به همراه داشته باشد.

همچنین در این هفته عرضه اولیه "وپسا" را شاهد خواهیم بود. در گروه های خودرویی و حمل و نقل که به نظر همسو با جو کلی بازار کم فروغ ظاهر خواهند شد و  احتمالا نمادهای "خلنت، ختور، خاذین، حتاید، حفارس، خاهن، خمحور و خشرق" با تقاضای بالاتر و مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شوند.

همچنین انتظار می رود گروه های غذایی، فلزی، معدنی و ساختمانی همچنان در کانون توجه فعالین بازار قرار داشته باشند که در این بین نمادهایی همانند "غشهد، غفارس، غگلپا، غگلستا، غشاذر، بهپاک، غشان، ثامان، ثاژن، کرمان، وساخت، ثاباد، ارفع، فسرب، فولاژ، کبافق، تکنار، کمنگنز، زنگان و میدکو" با اقبال بیشتر می توانند معاملات مثبت تری را تجربه کنند.

در روزهای آینده احتمالا گروه های کم ریسکی نظیر سرمایه گذاری و بخصوص نمادهایی همانند "وگستر، سرچشمه، اعتلا، وسبحان و گوهران" همچنان پرتقاضا تر از هم گروهی ها ظاهر گردند و رشد قیمتی را تجربه کنند.

تحلیلی از قیمت 100 تا 103 تومانی اولین عرضه اولیه 96

همچنین درحالی امروز اولین عرضه اولیه سال 96 با واگذاری 10 درصد معادل 250 میلیون سهم سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس در بازار دوم معاملات فرابورس اتجام می شود که این شرکت سرمایه گذاری در حوزه های مختلفی اعم از پیمانکاری، واردات ماشین آلات و مواد غذایی فعالیت می کند و عمده درآمد شرکت از محل شرکت در پروژه های صنعتی نظیر پتروشیمی ، سد و نفتی است.

در حال حاضر شرکت در مالکیت شرکت عمران سرمایه آیریک خزر بوده و مالکیت نهایی آن در اختیار خانواده فلاح پور است.

این شرکت سال 1395 پیش بینی سود خالص 81 ریالی به ازای هر سهم داشته و پیش بینی کرده سود سال 96 با 74 درصد افزایش نسبت به سال 95 به رقم 141 ریال به ازای هر سهم برسد.

با توجه به مفروضات شرکت با ارائه گزارش 12 ماهه سال 95، راحت تر می توان در خصوص تحقق سود سال 1396 اظهار نظر  کرد و در حال حاضر با توجه به کمبود اطلاعات، در تحقق سود شرکت شبهه وجود دارد. در این میان 55 درصد از درآمد "وپسا" از محل شرکت پارت ماشین سازه و 32 درصد از آن از محل ماشین آپادانا است.

شرکت پارت ماشین ساز در حوزه جرثقیل های صنعتی و شرکت ماشین آپادانا نمایندگی شرکت چینی جین گانگ (محصولات راه سازی و معدنی) را در اختیار دارد.

با توجه به ترکیب پورتفوی سرمایه گذاری این شرکت انتظار می رود رفع تحریم و متعاقب آن افزایش سرعت ساخت و ساز پروژه های پتروشیمی و تزریق منابع مالی به این واحدها موجب افزایش فعالیت شرکت های زیرمجموعه شود. همچنین بهبود عملیات ساخت و ساز ، موجب ورود شرکت های بین المللی و رشد فناوری شرکت های داخلی خواهد شد.

به صورت کلی با توجه به NAV سهم، خرید سهام شرکت در محدوده 61 درصد از NAV معادل 100 تا 103 تومان از جذابیت مناسب برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ