کد خبر: ۵۱۹۰۲
۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۴/۳

توضیحات مدیرعامل فرابورس درباره حواشی پذیرش و عرضه اولیه
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

توضیحات مدیرعامل فرابورس درباره حواشی پذیرش و عرضه اولیه "وپسا"

مدیرعامل فرابورس در مورد حواشی پذیرش و عرضه اولیه 10 درصد سهام سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس توضیح داد.

امیر هامونی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره حواشی پیرامون پذیرش و عرضه اولیه 10 درصد سهام سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس در بازار دوم معاملات فرابورس که با انتقادات برخی فعالان در فضای مجازی مطرح شده اظهار داشت: در این مورد چند نکته وجود دارد. اولا" برگزاری مراسم "یک دیدار ؛ یک عرضه" که از ابتکار عمل های فرابورس بوده ، با هدف شفاف سازی شرکت های جدید برگزار شده و می شود.

وی با بیان اینکه این رویداد برخلاف جلسه معارفه شرکت ها، الزامی است ، ادامه داد: در این رویداد، زمینه ایی فراهم می شود تا مدیران و مسئولان شرکت های آماده عرضه اولیه در حضور خبرنگاران و تحلیل گران بازار سرمایه، اقدام به معرفی شرکت کرده و به سئوالات و ابهامات پاسخ می دهند که در مورد سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس نیز این رویداد رخ داد و طی آن مدیران با اعلام کم و کیف شرکت، به سئوالات پاسخ دادند.

این مقام مسئول ادامه داد: دوما" در حالی برخی فعالان در مورد علت عرضه این شرکت مواردی را مطرح کرده اند که باید گفت "وپسا" از حدود 7 ماه پیش ، دارای امکان عرضه اولیه سهام بود و در میان شرکت های در نوبت واگذاری، آماده تر از دیگر شرکت ها بود و اقدام به ارایه اطلاعات لازم در کدال کرده است. 

هامونی ادامه داد: اما اینکه سرمایه گذاران به این عرضه چه واکنشی نشان می دهند و چه تحلیلی دارند ، موضوعی است که شاکله و کلیت بازار آن را مشخص می کند. کما اینکه در گذشته هم برخی عرضه های اولیه با قیمت های مدنظر مالک مانند ذوب آهن و پتروشیمی زاگرس، در نوبت اول ناکام مانده اما بعد از تغییر قیمت ( ذوب آهن از 131 به 118 تومان ) و یا اصلاح نظر بازار ( پتروشیمی زاگرس)، عرضه اولیه انجام شده است.

وی در برابر این سئوال که با توجه به طرح ابهاماتی توسط فعالان ، آیا درخواست تآخیر در عرضه اولیه امروز 250 میلیون سهم "وپسا" وجود دارد؟ به بورس پرس گفت: این شرکت طی ماه های گذشته فرایند پذیرش را طی و اطلاعات لازم را هم ارایه کرده و از لحاظ شکلی و محتوایی مشکلی ندارد و قابل اتکا است. در این میان نحوه مواجه با محتوای آن به تصمیم فعالان بازار بستگی دارد و قابل احترام است. چرا که مانند همه بازارها ، طرف تقاضا، بخش مهمی است که می تواند بسته به شرایط و موقعیت ، هر تصمیمی بگیرد.

مدیرعامل فرابورس ایران درباره ادعای برخی منتقدین در مورد پذیرش بی دلیل شرکت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس و طرح مسائلی هم تاکید کرد: به شخصه از انتقادات سازنده و کارآمد و مستند بر واقعیت ها استقبال کرده و اینکه سهامداران مانند گذشته چشم بسته اقدام به خرید سهام شرکت های جدید نمی کنند جای تقدیر دارد.

هامونی ادامه داد: در مورد طرح مسئله پذیرش بی دلیل شرکت ها هم اگر مستنداتی وجود دارد از آن استقبال می کنم و حاضر به شنیدن و مشاهده مستنداتی در این رابطه هستم ولی در غیر این صورت حق قانونی برخورد با چنین افراد و مسائلی را هم محفوظ دانسته و در زمان لازم اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ