کد خبر: ۵۱۹۲۰
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۴/۳

اعمال استاندارهای سختگیرانه تر جهت مطابقت بنزین‌های وارداتی با استاندارد ملی
رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:

اعمال استاندارهای سختگیرانه تر جهت مطابقت بنزین‌های وارداتی با استاندارد ملی

رئیس سازمان ملی استاندارد درخصوص مطابقت بنزین های وارداتی با استانداردهای ملی گفت: ممکن است نیاز به ارتقای استانداردها از یورو ۴ به ۵ و یا بالاتر داشته باشیم بنابراین برای لحاظ استانداردهای سختگیرانه تر با سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت هماهنگ هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نیره پیروزبخت با اشاره به انطباق بنزین وارداتی با استانداردهای ملی به ایلنا گفت: ما تمامی کالاهایی را که وارد می شود جهت مطابقت با استانداردهای تعریف شده آزمایش می کنیم، پس از آن مجوز ترخیص از گمرک صادر می شود.

وی تصریح کرد: قبل از بازرسی ها درگمرک و در آزمایش های اولیه ممکن است برخی محموله های وارده، غیر استاندارد باشند که مرجوع می شوند بنابراین ورود بنزین غیر استاندارد به چرخه توزیع بنزین صحت ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به تشخیص و مرجوع 12 محموله غیر استاندارد از 36 محموله بنزینی در سال 95 افزود: در حال حاضر آنچه ملاک سنجش بنزین های وارداتی است مطابقت با استانداردهای  ملی است به این معنا که ملاک ما یورو 4 و یا 5 بودن نیست زیرا ممکن است بخواهیم این استاندارد را به بیش از آنچه دردنیا استاندارد است ارتقا دهیم.

پیروزبخت ادامه داد: ممکن است با توجه به آلودگی هوا نیاز به ارتقای استانداردها از یورو 4 به یورو 5 و یا بالاتر داشته باشیم بنابراین باید استانداردهای سختگیرانه تری را لحاظ کنیم و در این خصوص با سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت هماهنگ هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ