کد خبر: ۵۱۹۳۵
۱۵:۸ - ۱۳۹۶/۴/۳

حکم دستگیری ۵ مدیر رده بالای فولکس واگن آلمان توسط آمریکا

حکم دستگیری ۵ مدیر رده بالای فولکس واگن آلمان توسط آمریکا

راشاتودی اعلام کرد: دولت آمریکا حکم بازداشت ۵ نفر از مدیران ارشد فولکس واگن را در ارتباط با موضوع آلایندگی خودروهای تولیدی این شرکت صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،راشاتودی اعلام کرد: مقامات آمریکایی حکم دستگیری بین‌المللی 5 نفر از مدیران ارشد شرکت فولکس واگن ‌آلمان را به دلیل دست داشتن در رسوایی آلایندگی خودروهای این شرکت آلمانی صادر کردند.

یک روزنامه آلمانی نیز فاش کرد: این 5 مقام فولکس‌ واگن با اتهام توطئه برای کلاهبرداری و نقض قوانین زیست محیطی آمریکا دستگیر خواهند شد. حداقل دو نفر از این 5 نفر از جمله مدیران بسیار نزدیک به مارتین ولیترکرن مدیرعامل فولکس واگن هستند. 

این روزنامه آلمانی از مقامات برلین خواست تا این مدیران را به آمریکا تحویل ندهند چرا که در صورتی که اتهام آنها در دادگاه آمریکا ثابت شود با حکم زندان بسیار طولانی‌تر از استانداردهای آلمان روبه‌رو خواهند شد.این مدیران باید از خروج از آلمان خودداری کنند چرا که این احتمال وجود دارد یک کشور ثالث آنها را دستگیر کرده و به آمریکا تحویل دهند. 

بنابر این گزارش،مدیرعامل سابق فولکس‌واگن چند ماه پیش وقتی که می‌خواست از میامی به آلمان سفر کند توسط مقامات آمریکایی دستگیر شد.پیشتر فولکس واگن با مقامات آمریکایی توافق کرده بود تا با هدف توقف پیگیری قضایی این رسوایی توسط آمریکا 2.8 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ