کد خبر: ۵۱۹۳۶
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۴/۳

معاون وزیر صنعت: رشد صادرات فولاد در ۲ ماهه سال جاری

معاون وزیر صنعت: رشد صادرات فولاد در ۲ ماهه سال جاری

معاون وزیر صنعت از رشد ۸ درصدی صادرات فولاد در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت : حجم صدور کالای تولیدی در این بخش به رقم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سرقینی به ایرنا گفت: مجموع صادرات فولاد خام سال گذشته به رقم 5.8 میلیون تن رسید که از این رقم سه میلیون و 950 هزار تن فولاد خام، و بقیه تولیدات بود .

وی افزود: میزان تولید فولاد خام در مدت 2 ماهه 96 حدود 3.5 میلیون تن شد که نسبت به مدت مشابه در سال 95 رشد 18 درصدی را ثبت کرد .

این مقام مسئول اظهار داشت : سال گذشته رقم صادرات 6 میلیون تن هدف گذاری شده بود که رقم 5.8 میلیون تن محقق شد و برای سال جاری نیز پیش بینی 25 میلیون تن شده تا از این رقم صادرات 8 میلیون تنی تحقق یابد .

سرقینی از رشد 8 درصدی صادرات فولاد در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت : حجم صدور کالای تولیدی در این بخش به رقم بیش از یک میلیون و 300 هزار تن رسید .

بنابر این گزارش،رشد 8 درصدی صادرات فولاد چهاردهمین فولاد ساز جهان در دوره 2 ماهه نخست سال 96 درحالی روی داد که واحد های بزرگ فولادی ایران از جمله ذوب آهن و فولاد مبارکه کاهش صادرات داشتند.صادرات واحد های بزرگ فولادی در اردیبهشت 96 نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش 24 درصدی داشت اما عملکرد 2 ماهه،افت یک درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال 95 را نشان می دهد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ