کد خبر: ۵۱۹۶۱
۱۲:۴ - ۱۳۹۶/۴/۴

اجرای ۱۰۶ درصدی توافق کاهش تولید اعضای اوپک
کمیته ای مشترک اعلام کرد:

اجرای ۱۰۶ درصدی توافق کاهش تولید اعضای اوپک

کمیته مشترک مانیتورینگ اوپکی ها و غیر اوپکی ها اعلام کرد: پایبندی در توافق کاهش تولید اوپک، به ۱۰۶ درصد رسیده که بیشترین رقم از ابتدای سال ۲۰۱۷ محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شیپینگ نیوز،کمیته مشترک مانیتورینگ اوپکی ها و غیر اوپکی ها در سطح وزرا در بیانیه ای اعلام کرد: پایبندی به توافق کاهش تولید در میان اوپکی ها و 11 کشور غیر اوپکی، به بیشترین سطح بعد از اجرای توافق کاهش تولید رسیده و به ۱۰۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

در همین حال میزان کل پایبندی به توافق کاهش تولید در میان کشورهای شرکت کننده در  این معاهده، به طور یکنواختی از ابتدای سال 2017 تا ماه گذشته یعنی می در حال افزایش بوده و این میزان، از سطح پایبندی در ماه گذشته و جاری میلادی، به بیش از ۱۰۰ درصد رسید که بیشترین رقم از ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ به بعد محسوب می شود.  

همچنین در ماه جاری میلادی، میزان پایبندی به توافق کاهش در مقایسه با ماه گذشته ۴ درصد افزایش نشان می دهد و این موضوع حاکی از تمایل کشورها برای مشارکت و همکاری در این طرح دارد که هدف آن، همان برقراری توازن در بازار عرضه و تقاضا و نیز و بهبود قیمت نفت است.

بر همین اساس، کشورهای شرکت کننده در طرح توافق کاهش تولید قرار است تا سه ماه نخست سال ۲۰۱۸، عرضه نفت را در حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.البته افزایش تولید نفت شیل آمریکا همچنان بعنوان جدی ترین مانع بر سر کشورهای شرکت کننده در طرح توافق کاهش تولید، بمنظور برقراری توازن در بازار محسوب می شود.

بر پایه این گزارش،قرار است کمیته مشترک مانیتورینگ اوپکی ها و غیر اوپکی ها در سطح وزرا در 24 جولای در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ