کد خبر: ۵۱۹۶۳
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۴/۴

هشدار مقام مسئول سازمان بورس به مدیران و مشتریان برخی موسسات مالی

هشدار مقام مسئول سازمان بورس به مدیران و مشتریان برخی موسسات مالی

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی به مدیران و مشتریان برخی موسسات مالی که اقدام تبلیغاتی و رسانه‌ای در مورد ثبت نزد سازمان بورس می کنند، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صابر جعفروند آذر با بیان اینکه اخیراً برخی موسسات مالی و اعتباری که صرفاً نزد سازمان بورس ثبت و نه پذیرش شده اند، در فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای از تأیید بودن نزد این سازمان سخن می گویند به سنا گفت: این در حالی است که در موارد عدم انطباق با واقعیات، ناقص و خلاف واقع بودن اخبار و اطلاعات منتشره حسب وظیفه و طبق رویه از ناشر خواسته می‌شود نسبت به اصلاح اطلاعات و ارائه توضیحات لازم اقدام  کند که گاه منجر به صدور گزارش تخلفاتی به منظور بررسی در کمیته تخلفات نیز شده است.

وی با بیان اینکه قوام، پویایی و رشد در فضای عمومی تجاری و کسب و کار کشور بویژه در صنعت مالی مطلوب همه فعالان و بویژه بخش‌های نظارتی از جمله سازمان بورس است، افزود: با توجه به تاثیر و تاثر بخش‌های مختلف صنعت و بازار به طور مستقیم و غیر مستقیم در بازار سرمایه، از اقدامات حرفه‌ای و صحیح استقبال می شود و متقابلاً انتشار هرگونه اطلاعات نادرست از جمله در خصوص نوع و نحوه پذیرفته شدن در بازارهای رسمی تحت رگولاتوری قابل پیگرد است .

به گفته این مقام مسئول، مشتریان این قبیل موسسات، الزامات و مقررات نظارتی بانک مرکزی را به عنوان نهاد ناظر مستقل در تصمیمات و تعاملاتشان در نظر داشته باشند.

جعفروند آذر تاکید کرد: رسالت و ماموریت سازمان بورس و اوراق بهادار منحصراً معطوف به شفافیت و نظم در بازار سرمایه است و نه سپرده‌گذاری و دیگر امور و فعالیت‌های تجاری؛ لذا موسسات مذکور باید ضمن رعایت اصول حرفه‌ای در بازاریابی و تبلیغات از به کارگیری تعابیری که ذهن مخاطب را درخصوص مقوله ثبت و پذیرش در سازمان بورس دچار گمراهی می کند، پرهیز کنند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ