کد خبر: ۵۱۹۷۰
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۴/۵

هشدار به حمله سایبری در روزهای تعطیل

هشدار به حمله سایبری در روزهای تعطیل

کارشناسان بخش فناوری اطلاعات اعلام کردند روزهای تعطیل احتمال دارد آمار حمله های فضای مجازی افزایش یابد. بنابراین ضروری است گروه های پشتیبانی و حفاظت از سیستم ها حساسیت بیشتری را معمول دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، چندی پیش باج افزار واناکرای که 150 کشور جهان را مورد حمله قرار داده بود، وارد ایران شد و تعدادی از سازمان های کشوری را درگیر ساخت.

روزهای تعطیل عید فطر، باید بسیاری از فعالان عرصه فناوری اطلاعات نگران افزایش آمار حمله های سایبری باشند، زیرا به گواه آمار و اطلاعات، هکرها در روزهای تعطیل، بیشتر به حمله های سایبری اقدام می‌کنند و به همین دلیل گروه های پشتیبانی و حفاظت از سیستم‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی باید حساسیت بیشتری نسبت به رصد این عرصه داشته باشند.

فرامرز کلانتری یک کارشناس بخش فناوری اطلاعات گفت: سال گذشته موسسه CloudFlare داده‌های ردوبدل شده روی بیش از 100هزار سایت را بررسی کرد ونتیجه به ‌دست آمده نشان داد در یک روز عادی 15.3درصدِ درخواست‌های ارسال‌شده به سایت‌ها به ‌نوعی به حمله سایبری مربوط بودند و همچنین این میانگین می ‌توانست در برخی روزها تا 10 درصد نوسان داشته باشد.

وی افزود: براساس تحقیق این موسسه با درنظرگرفتن تعطیلات سال میلادی و جهانی،در سال جاری می‌ توان بیشترین تعداد حملات را در روز کارگر (اول می)، روز مادر، روز هالوین و روز یادبود سربازان (11 نوامبر) مشاهده کرد و درست در همان روزهای تعطیل هم افزایش حملات سایبری داشتیم.

کلانتری دلیل مساله مزبور را ناشی از ساده‌انگاری برخی افراد دانست که فکر می‌کنند هکرها در روزهای تعطیل، دست روی دست می‌گذارند، درحالی که این درست نیست و برای آنها تعطیلات، مفهوم ندارد.بنابراین کاربران بهتر است در این روزها حساسیت بیشتری به خرج دهند.

بنابر این گزارش،پیشترسازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرده بود، باوجود اطلاع رسانی های وسیع و ارائه راهنمایی های لازم برای رفع آسیب پذیری مرتبط با حمله باج افزار وانا کرای به دلیل تعلل برخی از سازمان ها و کاربران، این باج افزار 2 هزار قربانی جدید را در کشور به دام انداخت.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ