کد خبر: ۵۱۹۷۶
۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۴/۷

گوگل ۲.۷ میلیارد دلار جریمه شد
توسط اتحادیه اروپا:

گوگل ۲.۷ میلیارد دلار جریمه شد

رگولاتورهای مقابله انحصار تجاری اتحادیه اروپا،شرکت گوگل را برای جانبداری یکطرفه از سرویس های خرید آنلاین ۲.۷ میلیارد دلار جریمه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، رگولاتورهای مقابله انحصار تجاری اتحادیه اروپا شرکت گوگل را 2.42 میلیارد یورو معادل 2.7 میلیارد دلار جریمه کردند و گفتند: احتمالا در دو پرونده دیگری که هنوز در حال رسیدگی است با این شرکت برخورد سختگیرانه ای خواهند داشت.

کمیسیون اروپایی اعلام کرد: محبوب ترین موتور جستجوگر اینترنتی جهان 90 روز فرصت دارد تا از جانبداری یکطرفه از سرویس های خرید آنلاین در جستجوهای اینترنتی دست بردارد،در غیر این صورت باید تا معادل 5 درصد از گردش مالی جهانی روزانه شرکت مادر خود (آلفابت) جریمه مجدد پرداخت کند.

کمیسیون اروپایی دریافته که شرکت گوگل به صورت سیستماتیک در جستجوهای اینترنتی، سرویس های خرید آنلاین را در جایگاه بهتری نسبت به سایر شرکت های رقیب نشان می داده و رتبه رقبا را در نتایج جستجوها پایین تر می آورده است.

مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت اروپایی در بیانیه ای اعلام کرد: آنچه گوگل انجام داده بر اساس مقررات مقابله با انحصار تجاری اتحادیه اروپا غیرقانونی است. گوگل این شانس را از دیگر شرکت ها گرفته تا بتوانند از نظر محتوا و نوآوری (با شرکت های وابسته به گوگل) رقابت کنند.مهتر اینکه، این شرکت مصرف کنندگان اروپایی را از یک انتخاب واقعی میان خدمات مختلف و منتفع شدن کامل از نوآوری ها محروم ساخته است.

این جریمه پس از انجام تحقیقاتی 7 ساله و به دنیال طرح شکایت شرکت های رقیبی چون سایت یلپ، تریپ ادوایزر، فاندم، نیو کورپ و گروه لابی گری فیر سرچ وضع شده است.این بزرگترین جریمه اعمال شده در یک پرونده مقابله با انحصار تجاری توسط اتحادیه اروپا علیه یک شرکت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ