کد خبر: ۵۱۹۹۷
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۴/۷

پیش بینی منفی صندوق بین‌المللی پول از آینده اقتصاد آمریکا

پیش بینی منفی صندوق بین‌المللی پول از آینده اقتصاد آمریکا

صندوق بین‌المللی پول با اعلام غیرمنطقی بودن رشد اقتصادی 3 درصدی دولت ترامپ ، پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی آمریکا که قبلا" 2.3 درصد اعلام شده بود به 2.1 درصد کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز اقتصاد آمریکا کاهش داد و اعلام کرد مدل کنونی رشد اقتصادی آمریکا شکست‌خورده و برای اجرای طرح ترامپ در افزایش رشد اقتصادی زمان زیادی لازم است.

این نهاد با اعلام غیر منطقی بودن رشد اقتصادی 3 درصدی دولت ترامپ و عدم تحقق آن، پیش‌بینی کرد آمریکا نه تنها به این رشد اقتصادی نخواهد رسید ، بلکه رشد اقتصادی این کشور که قبلا" 2.3 درصد اعلام شده بود به 2.1 درصد کاهش یابد.

صندوق بین المللی با انتقاد از ارائه برنامه‌های خام کاخ سفید، پیش‌بینی کرد در سال 2018 رشد اقتصادی آمریکا از 2.1 درصد فراتر نخواهد رفت. این در حالی است که صندوق پیش از این رشد اقتصادی 2.5 درصد را متصور بود. اقتصاد آمریکا از مسائل و مشکلات ساختاری نظیر بازدهی کم نیروی کار و جمعیت سالخورده رنج می‌برد.

در این میان راه حل چالش بزرگ آمریکا استفاده از محرک‌های اقتصادی خواهد بود، اما این مستلزم زمان زیادی است تا کاخ سفید بتواند برنامه‌های مالی که متعهد شده را اجرایی کند.وضعیت اشتغال در آمریکا به ظرفیت کامل رسیده و برای تغییر این سیاست نیاز به رشد اقتصادی بالاست. آنها باید به بیشترین حد رشد اقتصادی برسند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ