کد خبر: ۵۲۰۰۱
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۴/۷

براورد مدیر بزرگ‌ترین شرکت بازرگانی نفت جهان از قیمت نفت برنت

براورد مدیر بزرگ‌ترین شرکت بازرگانی نفت جهان از قیمت نفت برنت

مدیر ویتول که بزرگ‌ترین شرکت بازرگانی نفت جهان ، پیش بینی کرد قیمت‌های نفت برنت در ظرف چند سه ماهه آینده در محدوده ۴۰ تا ۵۵ دلار در هر بشکه خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ایام تیلور به رویترز گفت: همه برای تعادل مجدد آماده شده و انتظار داشتند کاهش ذخایر در سه ماهه دوم روی دهد، اگر به تحلیل کلان نگاه کنید این روند باید اتفاق افتاده باشد اما تاکنون چنین امری روی نداده و همه اشتباه مشابهی را مرتکب شدند.

وی همچنان انتظار دارد تعادل مجدد بازار آغاز شود و ذخایر در سه ماهه دوم کاهش پیدا کند، اما نسبت به سه ماهه چهارم که تولید کنندگان شیل آمریکا ممکن است به تولید بیافزایند، اطمینان کمتری دارد.

تیلور افزود: در بخش عرضه،رشد مصرف نفت حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ پیش بینی می‌شود که به حمایت از قیمت‌ها کمک می‌کند.افزایش تولید در آمریکا نیز به این اشباع افزوده زیرا بهبود قیمت‌های نفت به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه تولیدکنندگان شیل این کشور را به حفاری‌های جدید تشویق کرده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود آمریکا که در توافق کاهش تولید حضور ندارد، تولید نفت شیل را به میزان یک میلیون بشکه در روز یا معادل حدود ۱۰ درصد از تولید این کشور افزایش دهد.

کشورهای تولید کننده نفت عضو و غیر عضو اوپک با امید به کاهش سطح ذخایر جهانی نفت موافقت کردند تولید بیش از ۳ میلیارد بشکه را از ژانویه سال ۲۰۱۷ به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند، اما این تلاش‌ها به دلیل تولید رو به رشد از سوی نیجریه و لیبی که دو کشور عضو اوپک هستند و از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شدند، تضعیف شده است.

بنابر این گزارش، ویتول در سال ۲۰۱۶ بیش از هفت میلیون بشکه در روز نفت و فرآورده‌های نفتی را معامله کرد که ۱۶ درصد رشد سال به سال داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ