کد خبر: ۵۲۰۳۷
۱۰:۴ - ۱۳۹۶/۴/۱۰

پوتین تحریم های اتحادیه اروپا را ۱۸ ماه تمدید کرد

پوتین تحریم های اتحادیه اروپا را ۱۸ ماه تمدید کرد

رئیس جمهوری روسیه در مقابله با تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه با صدور فرمانی تحریم های این کشور علیه اتحادیه اروپا را برای ۱۸ ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در واکنش به تمدید تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین نیز تحریم ها علیه اتحادیه اروپا را تا آخرین روز سال 2018 تمدید کرده است.

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه نیز در جلسه هیات دولت گفت: تدابیر متقابل درپاسخ به تحریم های اتحادیه اروپا برای دفاع از منافع ملی و حمایت از بخش های اقتصادی روسیه اعمال می شود.دولت روسیه مجبور به انجام چنین اقدامی است تا از منافع ملی دفاع و از بخش های مهم اقتصاد حمایت کند، زیرا با اعمال تدابیر متقابل از بخش کشاورزی پشتیبانی می کنیم.

وی افزود: کشاورزان روس بارها تمدید این گونه تدابیر (تحریم ها) در مورد کشورهای غربی و تعیین دورنمای فعالیت آنها را در این بخش خواستار شده اند.

بنابر این گزارش،به موجب تحریم های ضد روسی، شرکت های اروپایی از سرمایه گذاری در صنایع دفاعی و انرژی روسیه و داد و ستد با این صنایع منع شده اند، ضمن اینکه مناسبات مالی این شرکت ها با مسکو نیز به شدت محدود شده است .همچنین شرکت های اروپایی نمی توانند به پنج بانک دولتی روسیه به مدت بیش از 30 روز وام بدهند یا از این بانک ها پول قرض کنند.

علاوه بر محدودیت های اعمال شده بر مبادلات تجاری با شرکت های اصلی انرژی روسیه، صادرات تجهیزات و فناوری مرتبط با انرژی به روسیه باید با موافقت دولت های عضو اتحادیه اروپا انجام شود.لغو تحریم ها روسیه منوط به اجرای توافق مینسک از جانب مسکو است. این توافق در مورد اوکراین در جریان مذاکرات رهبران فرانسه، آلمان، اوکراین و روسیه در سال 2015 منعقد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ