کد خبر: ۵۲۱۲۲
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۴/۱۲

اهداف اصلی وزارت صنعت در ۲ بخش معدنی
معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

اهداف اصلی وزارت صنعت در ۲ بخش معدنی

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه اصلی ترین توسعه در بخش معدن در صنعت مس و فولاد است که از اهداف اصلی وزارتخانه هستند گفت: صندوق توسعه ملی کاملاً در اختیار توسعه صنایع معدنی و ایجاد اشتغال است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سرقینی به ایسنا گفت: شرکت ملی مس بزرگترین شرکت معدنی در کشور و خاورمیانه است و امید زیادی به آن برای توسعه معدن در کشور داریم.طبق بازدیدی که از کوره فلش داشتیم، مقداری عقب است و امیدواریم ظرف حداکثر دو ماه آینده از فلش مذاب بگیریم که این امر می تواند نقطه عطفی در تولیدات مس سرچشمه و مس کشور باشد تا بتوانیم یک کوره فلش با فناوری روز داشته باشیم و کوره های ریور را تعطیل کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش های دیگر هم توسعه داریم تصریح کرد: اصلی ترین توسعه ما در بخش معدن در صنعت مس و فولاد بوده و این دو بخش از اهداف اصلی وزارتخانه است. ضمن آنکه بقیه چرخه ها را هم در نظر داریم و روی آن کار می کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه صندوق توسعه ملی کاملاً در اختیار توسعه صنایع معدنی و ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: تاکنون موردی در رابطه با توسعه معدن یا صنایع معدنی نبوده که به صندوق توسعه ملی رفته و موافقت نشود.معمولاً در صندوق توسعه ملی، صنایع معدنی با اولویت ویژه بررسی می شود و این اصلی ترین کمکی است که برای توسعه این بخش انجام می شود.

سرقینی اضافه کرد: دولت و وزارت صنعت در جهت تسهیل مقررات حرکت می کنند به گونه ای که بخش معدن از کمترین موانع توسعه ای برخوردار است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ