کد خبر: ۵۲۱۲۶
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۴/۱۲

رویدادهای مهم اولین شرکت مشمول اصل ۴۴ حاضر در بورس اعلام شد
توسط مدیرعامل "فملی":

رویدادهای مهم اولین شرکت مشمول اصل ۴۴ حاضر در بورس اعلام شد

مدیرعامل ملی مس با اعلام کاهش قیمت تمام شده ۱۱۰۰ دلاری و برنامه تولید ۴۰۰ هزار تن در دو سال آینده گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۲۲۰۰ میلیارد دلار از بدهی های بانکی پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مراد علیزاده در جریان پنجمین نمایشگاه معادن، صنایع معدنی و... در کرمان با اشاره به تامین 85 درصدی تجهیزات و قطعات برای نگهداری معادن مس و سهم 10 درصدی استان، اظهار داشت: با توجه به برنامه های توسعه ایی ، ظرفیت تولید مس به 400 هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شرکت ها از بحران خارج شده و در مدار توسعه قرار گرفته اند، ادامه داد: "فملی" سال 92 و همزمان با اعمال تحریم ها علیه ایران 900 میلیارد تومان بدهی به بانکها داشت اما طی این سه سال با افزایش توسعه معادن سونگون و سرچشمه، تولید مس افزایش یافت و با عبور از بحران ، بیش از 2200 میلیارد دلار از بدهی های بانکی پرداخت شد.

این مقام مسئول با اعلام کاهش قیمت تمام شده از 4900 دلار سال 94 به 3800 دلار سال گذشته، ادامه داد: ملی صنایع مس ایران سال گذشته حدود 7.1 هزار میلیارد تومان فروش و 1.2 میلیارد دلار صادرات داشته و جزو 5 شرکت برتر بورس بوده و در میان 15 شرکت برتر در حوزه کاهش انرژی برق، آب و اصلاح سیستم آب در صنعت مس قرار دارد.

به گفته مراد علیزاده، معادن مس شهربابک و خاتون آباد با ایجاد آلودگی مشکلاتی ایجاد کرده بودند که تا پایان سال 98 این مشکل برطرف خواهد شد و با تولید اسید و ایجاد صنایع پایین دستی طی سه سال آینده، ایران به صنعت سبز تبدیل خواهد شد.

براساس این گزارش، ملی صنایع اولین شرکت مشمول اصل 44 حاضر در بورس است که از 15 بهمن سال 85 وارد بازار سهام شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ