کد خبر: ۵۲۱۷۹
۰:۰ - ۱۳۹۶/۴/۱۴

چند آمار از عملکرد مالی و عملیاتی ۹۵ فولاد مبارکه و سود ۹۶
معاون اقتصادی و مالی و رئیس سهام و مجامع اعلام کردند:

چند آمار از عملکرد مالی و عملیاتی ۹۵ فولاد مبارکه و سود ۹۶

معاون اقتصادی و مالی و رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه با اعلام جزییاتی از عملکرد مالی و عملیاتی سال قبل، از تحقق مناسب سود سال ۹۶ خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین نادری با اعلام رشد ۱۵۵ درصدی سود خالص این شرکت در سال ۹۵، نسبت به سال قبل گفت: فولاد مبارکه طی ۱۲ ماه اسفند گذشته به ازای هر سهم ۲۷۰ ریال و جمعا حدود 2 هزار میلیارد تومان سود خالص محقق کند.

وی با بیان اینکه بنا بر قوانین و مقررات سازمان بورس، شرکت ها باید اولین پیش بینی درآمد هر سهم را در یک سال مالی، یک ماه قبل از شروع سال اعلام کنند، افزود: برهمین اساس، فولاد مبارکه اولین سود پیش بینی سال مالی قبل را ۱۱۹ ریال اعلام کرده بود که در پایان سال، با توجه به بهبود تقاضا در بازار داخل و قیمت های جهانی و تلاش همکاران، توانست با پوشش ۲۲۷ درصدی، سود را به ۲۷۰ ریال به ازای هر سهم افزایش دهد.

این مقام مسئول عملکرد شرکت را در حوزۀ تولید،خرید مواد اولیه و فروش در سال ۹۵ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: طی سال گذشته، "فولاد" توانست با تولید ۶ میلیون و ۷۱ هزارتن انواع محصولات و فروش ۶ میلیون و ۲۰۰ هزارتن محصول به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان، درآمد فروش را ۳۰ درصد افزایش دهد.

نادری تصریح کرد: علیرغم رشد درآمدی فولادمبارکه، میزان خرید مواد اولیه طی سال ۱۳۹۵قبل بر ۲ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان بوده که ۲،۴ درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است. همچنین، نسبت به سال مالی ۹۴، سود عملیاتی فولاد مبارکه ۸۵ درصد و سود خالص شرکت ۱۵۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به لزوم تهیه صورت های مالی تلفیقی، اظهار داشت: درحال حاضر، صورت های مالی شرکت بر اساس استانداردهای حسابداری به صورت تلفیقی با شرکت های سرمایه پذیرگروه فولاد مبارکه و شرکت اصلی تهیه می شود. این در حالی است که بر اساس جدول زمانبندی سازمان بورس، صورتهای مالی حسابرسی نشدۀ تلفیقی حداکثر ۹۰ روز پس از پایان سال مالی یعنی تا آخر خردادماه و صورتهای مالی حسابرسی شده حداقل ۱۰ روز قبل از تاریخ برگزاری مجمع باید بر روی سایت codal منتشر شود.

تحقق مناسب سود سال 96

مرتضی شبانی رئیس امور سهام و مجامع فولادمبارکه نیز گفت: با توجه به اینکه آخرین سود پیش بینی شده سال ۹۵ شرکت بر اساس عملکرد ۹ ماهه مبلغ ۱۶۵ ریال اعلام شده بود و با اعلام مبلغ ۲۷۰ ریال فعلی برای سال مالی ۹۵، سود خالص، ۶۳ درصد رشد را نشان می داد، نماد موقتا متوقف و سپس بازگشایی خواهد شد.

وی روند سودآوری "فولاد" در سال ۹۶ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: طبق اولین پیش بینی ارائه شده به بورس، سود هر سهم در سال مالی ۹۶ مبلغ ۲۵۳ ریال برآورد شده که با توجه به عملکرد مثبت به لحاظ تولید و فروش در سه ماهۀ اول سال مالی ۹۶، درصد پوشش سود، بسیار مناسب بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ