کد خبر: ۵۲۲۰۸
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۴/۱۴

توضیح مقام مسئول سایپا درباره درصد و زمان افزایش قیمت محصولات

توضیح مقام مسئول سایپا درباره درصد و زمان افزایش قیمت محصولات

رئیس مرکز ارتباط با مشتریان و نمایندگی های سایپا درباره مصوبه دیروز شورای رقابت و زمان و درصد افزایش قیمت محصولات سایپا توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس صفری در دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی به ایرنا گفت: سایپا از حدود یک سال پیش با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزدها و ... خواستار افزایش قیمت برخی محصولات خود شده بود.

وی ادامه داد:شورای رقابت همواره مواضع و تصمیم گیری های سختگیرانه ای درباره افزایش هرگونه قیمت اعمال می کند و موافقت اخیر این شورا با افزایش قیمت پراید، تیبا و پارس تندر از گروه سایپا نیز موافقت حداقلی بوده تا کمترین فشار به مشتریان و خریداران خودرو وارد شود.

به گفته این مقام مسئول با تصمیم مدیران سایپا، افزایش قیمت ممکن است به صورت یکباره یا چند مرحله ای اعمال شود که بزودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

صفری درباره احتمال افزایش قیمت سایر محصولات سایپا در آینده گفت: در این زمینه هنوز تصمیم گیری قطعی برای ارایه پیشنهاد افزایش قیمت انجام نشده و در حال مطالعات کارشناسی است.

براساس این گزارش، بنابر اعلام دیروز رضا شیوا رئیس شورای رقابت، هرگونه افزایش یا کاهش قیمت به سه متغییر تورم بخشی، کیفیت و بهره وری بستگی دارد و بر اساس آن افزایش یا کاهش قیمت سالیانه آن خودرو به دست می آید. با تصمیم این مرکز، برای خانواده پراید و تیبا 1.25 درصد و برای پارس تندر 90 ازتولیدات سایپا 1.57 درصد افزایش قیمت در نظر گرفته شده است.

به گفته شیوا، تورم بخشی برای خانواده سایپا 6 درصد تعیین شده و متوسط افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو شامل سمند و پژو، 2.69 درصد خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ