کد خبر: ۵۲۲۲۰
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۴/۱۴

توضیح وزیر صنعت درباره حضور دولت در ترکیب سهامداری ایران خودرو و سایپا

توضیح وزیر صنعت درباره حضور دولت در ترکیب سهامداری ایران خودرو و سایپا

وزیر صنعت درباره نقش دولت در ترکیب سهامداری ایران خودرو و سایپا و مصوبه اخیر شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت محصولات خودرویی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده که بعد از جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران مواجه شد، درباره نقش دولت در دو شرکت خودروساز مهم کشور و مصوبه اخیر شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت محصولات خودرویی، اظهار داشت: سازمان دولتی ایدرو در آغاز دولت یازدهم، مالک 20 درصد سهام ایران خودرو و سایپا بود اما سال 93 که تقاضا برای خرید سهام در بورس بالا بود، مقرر شد بخشی از سهام این دو خودرو ساز واگذار شود.

وی ادامه داد: در نهایت هم با طبق مصوبه دولت، مالکیت ایدرو و دراصل دولت از ایران خودرو و سایپا به 14. 5 و 5.17 درصد کاهش یافت و در اختیار مردم قرار گرفت.

این وزیر با اشاره به واگذاری سهام شرکت های دیگر از طریق بورس ، ادامه داد: در حالی به خاطر خودرو اغلب مورد سوال هستیم که حضور دولت در هیات مدیره در این دو شرکت و و اخذ یک صندلی، مهم، مفید و ضروری است. ولی به رغم نبود سهام ممتاز، تعصبی هم نداریم که ایران خودرو و سایپا به صورت دولتی اداره شوند. چرا که با وجود نماینده دولت در این دو شرکت، سیاست‌های مدنظر اعمال می شود.

نعمت زاده افزود: یکی از عوامل موثر در قیمت گذاری خودرو‌ها توسط شورای رقابت کیفیت است که در صورت کاهش و یا افزایش، ضریب منفی و مثبت لحاظ می شود. بنابراین با توجه به افزایش هزینه حقوق و دستمزد و نرخ ارز، شورای رقابت هم اقدام به تصویب افزایش قیمت محصولات خودرویی کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ