کد خبر: ۵۲۲۲۲
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۴/۱۴

وزیر نیرو: آب و برق با ۵ تا۱۰ درصد صرفه جویی قطع نمی شود

وزیر نیرو: آب و برق با ۵ تا۱۰ درصد صرفه جویی قطع نمی شود

وزیر نیرو با اعلام اینکه برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی با اطلاعات غلط، باعث تشویش ذهن مردم می شوند، گفت: صرفه جویی ۵ تا ۱۰ درصدی آب و برق،مانع از قطعی و نوبت بندی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید چیت چیان ، بعد از جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام اینکه صنعت آب وبرق با شرایط خوب و مسلط اقدام به ارایه خدمات می کندگفت: در سال جاری با گرمای بیش از حد مواجه ایم که منجر به افزایش مصارف شد. بطوریکه در برابر پیش بینی 5 درصدی افزایش برق، در حال حاضر با رشد 7 درصدی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون قطعی به معنای کمبود رخ نداده و برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی با اطلاعات غلط، باعث تشویش ذهن مردم می شوند، ادامه داد: در خوزستان هیچ گاه نوبت بندی آب و یا قطعی برق دو ساعت به دو ساعت نداشتیم. مصوبه دولت برای مقابله با ریزگردهای خوزستان هم برای رفع مشکل کم آبی نبود و برای حل مشکل ریزگردها،  تصمیماتی راجع به آب و برق گرفته شد.

به گفته این وزیر، براساس این برنامه مقرر شده بود وزارت نیرو، اطلاعات و اقدامات توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی 550 هزار هکتار را ارائه کند و وزارت جهاد کشاورزی هم موظف شده به طور وسیع کار شبکه های آبیاری را انجام دهد.

چیت چیان گفت: اجرای این برنامه نیازمند تامین منابع مالی است که سازمان برنامه و بودجه مقدمات لازم را فراهم کرده است. علاوه بر این قرار بود وزارت نیرو در بخش برق هم اقداماتی انجام دهد که بخشی از کار انجام شده وبخشی هم با تامین منابع انجام خواهد شد و الحمدلله کارها در مسیر خود و مطابق برنامه زمان بندی پیش می رود.

وی تاکید کرد: با صرفه جویی 5 تا 10 درصد صرفه جویی آب و برق ، در هیچ جای کشور دچار قطعی و نوبت بندی آب و برق نخواهیم شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ