کد خبر: ۵۲۲۵۴
۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۴/۱۷

آخرین وضعیت نماد بانک صادرات و مجمع/ پیگیر شناسایی سود طلب ۲۰ هزار میلیاردی
یک مقام مسئول به بورس پرس خبر داد:

آخرین وضعیت نماد بانک صادرات و مجمع/ پیگیر شناسایی سود طلب ۲۰ هزار میلیاردی

یک مقام مسئول در بانک صادرات با اعلام تلاش برای بازگشایی نماد و برگزاری مجمع سالانه تا قبل از اتمام تیر از پیگیری برای شناسایی سود مطالبات ۲۰ هزار میلیارد تومانی از دولت خبر داد.

یک مقام مسئول در بانک صادرات در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در برابر این نکته که با توجه به سپری شدن حدود یکسال از توقف نماد این بانک در بورس و نامعلوم بودن برگزاری مجمع سالانه مربوط به سال مالی 95 در تیر ، بسیاری از سهامداران خواهان روشن شدن این دو موضوع هستند ، اظهار داشت: واقعیت این است که هیات مدیره و مدیران بانک صادرات علاقمند به حضور هر چه زودتر در بورس هستند اما در هر دوره و زمان ، الزامات و قوانینی برای اجرا اعلام می شود.

وی ادامه داد: تاکنون همه اطلاعات لازم برای بازگشایی نماد "وبصادر" ارایه شده اما با توجه به اتمام دوره سه ماهه ، باید اطلاعات جدیدی به سازمان بورس داده شود. بنابراین تلاش مدیران این بانک بازگشایی نماد بوده و هست اما لزوم رعایت قوانین و ارایه اطلاعات که گاه زمان بر می شود، مانع از تحقق آن شده است.

این مسئول در برابر این سئوال که با این اوصاف آیا برگزاری مجمع سالانه مربوط به سال مالی قبل در تیر ماه برگزار و امکان بازگشایی نماد قبل از مجمع در تیر وجود دارد یا خیر ؟ به بورس پرس گفت: هیات مدیره بانک صادرات پیگیر برگزاری مجمع سالانه در موعد مقرر و حداکثر تا قبل از اتمام تیرماه است. در مورد بازگشایی نماد قبل از مجمع هم تلاش می شود اما نمی توان قولی برای آن داد.

وی در واکنش به این سئوال که مانع اصلی در بازگشایی نماد بانک صادرات 5.7 هزار میلیارد تومانی چیست؟ توضیح داد: در این رابطه احتمالا" مواردی بوده و هست که باید توسط هیات مدیره توضیح داده شود. اما یکی از برنامه های هیات مدیره این است که تا قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات، نتیجه رایزنی های مربوط به شناسایی سود برای مطالبات 20 هزار میلیارد تومانی از دولت نهایی و مصوبه هیات دولت اخذ شود.

وی ادامه داد: این موضوع برای همه بانک های دارای طلب از دولت صدق می کند و پیش از این هم برای 10 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک صادرات از دولت ، سود شناسایی شده اما تلاش می شود تا برای 20 هزار میلیارد تومان دیگر هم سودی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۴/۱۷
11
0
پاسخ
سلام واقعا خسته نباشید تنها سایتی هستین که پیگیر بازگشایی بانک صادرات هستین بینهایت ممنون از زحماتی که میکشید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ