کد خبر: ۵۲۴۰۰
۰:۰ - ۱۳۹۶/۴/۲۰

افزایش سرمایه

افزایش سرمایه "خبهمن" از دو محل جذاب و پیشنهاد 60 درصدی شرکت مقبول دیروز

گروه بهمن از دو محل جذاب مجوز افزایش سرمایه ۹۷ درصدی گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد. گل گهر نیز که دیروز با صف خرید 16.9 میلیونی همراه بود، پیشنهاد افزایش سرمایه 60 درصدی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،گروه بهمن که در بازار اول بورس درج شده، توانست با اخذ افزایش سرمایه 97 درصدی از سازمان بورس،سرمایه فعلی را به 1000 میلیارد تومان برساند تا روانه مجمع فوق العاده شود.

تامین مالی"خبهمن" از دو محل جذاب سود انباشته با مبلغ 459.3 میلیارد تومان و سایر اندوخته ها به مبلغ 33.6 میلیارد تومان است که جمعا به 493 میلیارد تومان می رسد. این افزایش سرمایه با هدف جبران مخارج انجام شده جهت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی انجام می گیرد.

این شرکت سال گذشته برنامه افزایش سرمایه را تا برگزاری مجمع فوق العاده 5 اردیبشهت پیش برد و برای دو سال به هیات مدیره تفویض شد اما عملی نشد.

شرکت معدنی گل گهر نیز که با سرمایه اسمی 3 هزار میلیارد تومانی در بورس حضور دارد،در حالی درصدد است درصورت موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده با افزایش سرمایه 60 درصدی،سرمایه فعلی را به 4.800 میلیارد تومان برساند که با قیمت 223.5 تومانی هرسهم صف خرید شد.

"کگل" این تامین مالی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با 3 هدف تامین خالص سرمایه در گردش،توسعه بخش شرقی معدن شماره یک،مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و اجرای طرح های توسعه انجام خواهد داد.

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 37.6 درصد،سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 17.1 درصد و فولاد مبارکه با 9.9 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت معدنی حضور دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ