کد خبر: ۵۲۴۰۵
۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۴/۲۰

ارزش گروه فولادمبارکه اعلام شد/ مالیات 517 میلیاردی و تامین ۵۵ درصد مالیات ایران توسط ۱۲ شرکت بورسی
توسط مدیرعامل و معاون شرکت:

ارزش گروه فولادمبارکه اعلام شد/ مالیات 517 میلیاردی و تامین ۵۵ درصد مالیات ایران توسط ۱۲ شرکت بورسی

مدیرعامل فولادمبارکه ارزش گروه را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان دانست و معاون وی با اعلام سهم ۱۲ شرکت بورسی در ۵۵ درصد از کل مالیات کشور از بروز شدن همه پرونده های مالیاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراد امیری مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان اصفهان در جریان دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید گفت: سال ۹۵ عوارض اخذشده از این شرکت به همراه سایر منابع بین ۱۰۷ شهرداری و ۸۹۷ دهداری و مراکز بهداشت و سلامت توزیع و مردم همۀ این شهرها و محل ها از این عوارض منتفع شدند.

وی ادامه داد: بخشی از مالیات ها و عوارض پرداختی فولادمبارکه به حساب خزانۀ دولت واریز می شود و سهمی از حقوق کارکنان دولت و هزینه های عمرانی استان و کشور را در بر می گیرد.

وی از تخصیص درآمدهای مالیاتی هر استان به خود همان استان در سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامۀ ششم هر مبلغی که شرکتها با عنوان مالیات به مراکز مالیاتی استان واریز می کنند، به خود استان برمی گردد. این شیوه همانند عملکرد در بخش عوارض ارزش افزوده است که بلافاصله به حساب شهرداری ها و دهداری ها واریز و در امور مربوط به حقوق کارکنان، درمانی و بهداشت و سلامت صرف می شود.

به گفته این مقام مسئول، این بدان معنی است که در سال ۹۶ هر استانی که درآمد بیشتری داشته باشد، از اعتبارات عمرانی بیشتری برخوردار خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه اداره امور مالیاتی استان به دلیل عملکرد منظم و مالی شفاف فولاد مبارکه، تاکنون هیچگونه مشکلی با این شرکت نداشته، تصریح کرد: در پی عملکرد شفاف و درخشان فولاد مبارکه در تولید و پرداخت مالیات، حدود ۹۲ درصد درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی استان اصفهان در سال ۹۵ محقق شد.

ارزش فعلی گروه فولادمبارکه بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان

بهرام سبحانی مدیرعامل "فولاد" نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بخش های تولید، تأمین بازارهای داخلی و صادرات، ایجاد ارزش افزودۀ بیشتر برای کشور، توسعۀ صنعت فولاد و اشتغالزایی گفت: این شرکت بزرگترین تولیدکنندۀ ورقهای فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا و با ۱۱ واحد احیا مستقیم، با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون تن در سال، بزرگترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان است.

وی ارزش فعلی گروه فولادمبارکه را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این شرکت با سرمایه ۷.۵ هزار میلیارد تومانی، بزرگترین شرکت بورس و دارای سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) و سهم 5 درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت است. ضمن اینکه زنجیرۀ تأمین گستردۀ فولادمبارکه شامل ۲۸۰۰ تأمین کنندۀ خدمات و کالا و همچنین شبکۀ گستردۀ مشتریان آن شامل هزار کارخانه و کارگاه به طور مستقیم و ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه به طور غیرمستقیم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق رتبه بندی سال گذشته شرکتهای ایرانی در بخش فلزات اساسی، فولاد مبارکه رتبۀ اول را به خود اختصاص داده، در خصوص عملکرد فولادمبارکه در بخش فروش داخلی و صادرات گفت: فولادمبارکه همواره تأمین بازار داخل را در اولویت قرار داده است. درعین حال، باتوجه به تأکید دولت بر حضور در بازارهای جهانی و باتوجه به اینکه محصولات از نظر کیفی در سطح بسیار مطلوبی است، حدود ۵۰ درصد محصولات صادراتی به بازارهای اتحادیۀ اروپا صادر شده است.

سبحانی در تشریح نقشۀ راه توسعۀ فولاد مبارکه تا افق سال ۱۴۰۴ گفت: طبق سند چشم انداز کشور، تولید ۵۵ میلیون تن فولاد پیش بینی شده که گروه فولادمبارکه با برنامه ریزی حساب شده ای بنا دارد تا زمان یادشده به تولید ۲۵ میلیون تن دست یابد و همچنان سهم ۵۰ درصدی خود را حفظ کند. این در حالی است که با در نظر گرفتن توسعه های کمی و کیفی و عملیاتی کردن این طرحها، برای سال جاری ۱۰.۳ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده است.

مالیات 517 میلیارد تومانی "فولاد" و سهم 12 شرکت بورسی در 55 درصد از کل مالیات کشور

امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی "فولاد" نیز گفت: گزارش های معتبر حسابرسی در خصوص شرکت های بازار سرمایه حاکی از آن است که ۱۲ شرکت، بالغ بر ۵۵ درصد از کل مالیات بر درآمد پرداختی کشور را به خود اختصاص داده اند و در این میان فولادمبارکه رتبۀ چهارم کشوری را پس از حوزه های مخابرات، نفت و بانک و رتبۀ اول را در بین شرکتهای تولیدی دارد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی پرونده های مالیاتی فولاد مبارکه به روز شده و از این حیث این بنگاه اقتصادی از شرکتهای تراز اول کشور محسوب می شود، ادامه داد: از سهم وصولی 5.2 هزار میلیارد تومامی ادارۀ امور مالیاتی استان اصفهان طی سال گذشته ، ، فولاد مبارکه به تنهایی 517 میلیارد تومان پرداخت کرده که این رقم معادل هزینۀ استان اصفهان در یک سال است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ