کد خبر: ۵۲۴۱۸
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۴/۲۰

نتیجه جلسه امروز مجلس و سیف: مشکل موسسات یک هفته ای حل شود

نتیجه جلسه امروز مجلس و سیف: مشکل موسسات یک هفته ای حل شود

نتیجه جلسه امروز مجلس و سیف با اعلام لاریجانی مبنی بر حل مشکل موسسات مالی در یک هفته همراه شد. یک نماینده هم اعلام کرد در این جلسه راه حل قابل اتکایی ارائه نشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس که با حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، نمایندگان در جریان آخرین اقدامات این موضوع قرار گرفتند.

در این جلسه ، علی لاریجانی با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس در مورد روش های حل مشکل راهنمایی هایی کردند، گفت: مقرر شد بانک مرکزی در اسرع وقت این مشکل را حل کند و در صورت نیاز به تصمیم مجلس ، ظرف هفته آینده گزارشی از طریق دولت ارایه دهد یا  در صورت امکان این مساله در دولت حل شود. به نحوی که نگرانی همه سپرده گذاران موسسات اعتباری رفع شود.

وی افزود: از بانک مرکزی خواسته شد با سرعت این موضوع را مطرح کند. مجلس نیز تا هفته آینده این موضوع را پیگیری می کند تا به سرانجام برسد.

در این رابطه احمدعلیرضا بیگی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با ولی الله سیف به مهر گفت: در این جلسه بیشتر مشکلات شرح داده شد و راه حل قابل اتکایی ارائه نشد.

وی ادامه داد: سیف اعلام کرد با پرداخت سپرده افرادی که تا ۵۰ میلیون تومان در این موسسات سپرده گذاری کرده اند، مشکل ۹۳ درصد سپرده گذاران حل خواهد شد. برای حل مشکل مابقی افراد نیز هر چه اموال از این موسسات باقی مانده بود، می فروشیم و به مالباختگان می پردازیم. در صورتی که سپرده همه افراد تسویه نشد، سپرده گذارانی که باقی مانده اند، مالباخته محسوب می شوند و می توانند شکایت کنند.

بیگی گفت: در این جلسه مشکلات موسسات مالی و اعتباری آرمان، کاسپین، فرشتگان و ثامن مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ