کد خبر: ۵۲۴۲۰
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۴/۲۰

مخالفت نماینده مجلس با طرح 3 فوریتی توقف قرارداد توتال

مخالفت نماینده مجلس با طرح 3 فوریتی توقف قرارداد توتال

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد طرح سه فوریتی توقف قرارداد با توتال از پشتوانه لازم برخوردار نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهباز حسن پور بیگلری به خانه ملت گفت: با اشاره به تدوین طرح سه فوریتی توسط برخی نمایندگان برای توقف اجرای  قرارداد ایران با توتال، برای تدوین این طرح باید اقدامات کارشناسی انجام شود و بنده با اعضای هیئت رییسه مجلس و اعضای کمیسیون انرژی صحبت هایی داشته ام، اما تاکنون هیچ تفاهمی در این باره با آنها نشده است، لذا این طرح سه فوریتی از پشتوانه لازم برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه هرگونه طرح سه فوریتی در مجلس باید با هماهنگی فراکسیون های مختلف انجام شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه هیئتی از مسئولان نظام برای نظارت بر این قراردادها مشخص شده که از مجلس نیز اعضایی در این هیئت حضور دارند و تاکنون نظر کارشناسی در این باره ارائه نداده اند، نباید به موضوع طرح سه فوریتی پرداخته شود.

درخواست نمایندگان برای نشست غیرعلنی با زنگنه

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط صنعت نفت باید از فرصت های سرمایه گذاری در این زمینه استفاده شد، ادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سالیانه لازمه توسعه و پیشرفت در تمامی ابعاد صنعت نفت استفاده از منابع خارجی است و در مجموع استفاده از ظرفیت های شرکت های خارجی به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این نماینده با بیان اینکه باید از سرمایه گذاری خارجی حداکثر بهره را برد، یادآور شد: برای رفع هرگونه ابهام از هیئت رییسه مجلس درخواست شده که وزیر نفت در نشست غیرعلنی مجلس ابعاد کامل قرارداد را با نمایندگان در میان گذاشته و ابعاد کامل این قرارداد کالبد شکافی شود.

بیگلری با تاکید بر اینکه مجلس با چشمان باز تمامی ابعاد قرارداد با توتال را رصد می کند، افزود: آنچه که این روزها درباره قرارداد با توتال از سوی برخی منتقدان مطرح می شود با آنچه که باید براساس قانون انجام شود، تطبیق ندارد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نشست غیر علنی مجلس با رییس کل بانک مرکزی و معاونان وزارت اقتصاد، ادامه داد: نمایندگان بر این موضوع که تمامی سپرده گذاران تعیین و تکلیف شده و اعتماد مردم به سیستم نظام بانکی بازگردد، اصرار دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سیستم بانکی کشور وضعیت تقریبا مطلوبی دارد، گفت: آنچه که امروز در بیرون از کشور علیه نظام بانکی خط دهی شده صحت ندارد و نمایندگان با حساسیت مشکلات پیش آمده را پیگیری می کنند و همچنین رییس مجلس نیز تاکید دارد که بانک مرکزی چنانچه به حمایت قانونی نیاز دارد، اعلام کند تا سپرده گذاران کاسپین به حقوق خود دست پیدا کنند.

بیگلری، با تاکید بر اینکه نمایندگان بر این موضوع که از هیچ سپرده گذاری نباید هیچ مبلغی کسر شود، تصریح کرد: تمام سپرده و سود متعارف باید به سپرده گذاران پرداخت شود و این 10 درصد کسر شده باید به مردم بازگردانده شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ