کد خبر: ۵۲۴۳۸
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۴/۲۰

ترامپ خواستار توقف تعاملات تجاری با ایران شد
در نشست گروه ۲۰:

ترامپ خواستار توقف تعاملات تجاری با ایران شد

مدیر سیاستگذاری کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در گفت‌و‌گو با رهبران حاضر در نشست گروه ۲۰، خواستار توقف تعاملات تجاری با ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  مارک شورت عضو ارشد دولت ترامپ در بخشی از سخنرانی سارا هوکابی سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ در نشست اخیر گروه ۲۰ در آلمان، خواستار توقف تعاملات تجاری با ایران شده است.

وی گفت: در آلمان رئیس‌جمهور به نمایندگی از مردم آمریکا در نشست گروه 20،  به گونه موفقی به اهداف دست یافت. ترامپ در گفت‌و‌گوها با بیش از ده‌ها رهبر خارجی بر نیاز کشورها برای اتحاد به منظور مقابله با تامین مالی تروریست‌ها، محروم کردن آنها از منابع مالی‌، اراضی و حمایت ایدئولوژیکی آنها و همچنین توقف تعاملات تجاری با کشورهای حامی تروریسم به ویژه ایران تاکید کرد.

تاکید ترامپ بر لزوم توقف تعاملات تجاری با ایران در حالی صورت گرفته که بنا بر مفاد توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، آمریکا متعهد به تسهیل تجارت و تعاملات اقتصادی کشورهای خارجی با ایران شده است.

در بخش دیگری از این نشست، از "شورت" درباره طرح تحریم‌های مصوب سنا علیه ایران و روسیه سوال شد، طرحی که فعلا در مجلس نمایندگان آمریکا با مشکلاتی برای تصویب و به رای گذاشتن مواجه شده است.

وی افزود: بگذارید روشن بگویم موضع دولت آن است که از طرح تحریم‌های روسیه و ایران حمایت می‌کنیم. البته این را به خاطر داشته باشید که در ابتدا یک طرح تحریمی علیه ایران بوده و متمم تحریم‌های روسیه به ان اضافه شد. دولت ترامپ کاملا حامی این تحریم‌ها است.

مدیر سیاستگذاری کاخ سفید ادامه داد: آنچه نگران کننده است، آن است که این طرح تقنینی با لحاظ نکردن استثناهای خاص در خصوص مسائل امنیت ملی(به قوه مجریه) که همیشه بخشی از طرح‌های تحریمی بوده، یک رویه نامعمولی از محول کردن سیاست خارجی به 535 عضو کنگره آمریکا ایجاد می‌کند. 

شورت افزود: در نتیجه با لحاظ نکردن این موضوع،  آنچه شما اساس انجام می‌دهید آن است که چالشی دیپلماتیک برای ما(قوه مجریه) ایجاد می‌کنید و در بسیاری از موارد، توانایی ما برای واکنش سریع نشان دادن به شرایط سیالی که در آن شاید کشوری در حال همکاری باشد و نیاز به تمدید مستثنی قرار دادن آن از تحریم‌ها باشد را به چالش می‌کشید.

وی اظهارات ترامپ مبنی بر لغو تحریم های روسیه منوط به حل بحران سوریه و اوکراین در دیدار با ولادیمیر پوتین را به نوعی رد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ