کد خبر: ۵۲۴۴۳
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۴/۲۰

زمان و شرایط عرضه خودرو دنا در بورس کالا رسما

زمان و شرایط عرضه خودرو دنا در بورس کالا رسما" اعلام می شود

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان درباره زمان عرضه خودرو در دنا گفت: این موضوع به مذاکرات ایران‌خودرو با بورس کالا دارد و قطعاً زمان و شرایط عرضه طریق بورس کالا اعلام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی تیموری شندی، با اعلام پذیرش خودروی دنا در بورس کالای ایران به سنا گفت: شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بعد از کسب تجربه موفق پذیرش خودرو «سراتو» شرکت سایپا در بورس کالا، به شرکت ایران‌خودرو نیز برای پذیرش خودرو «دنا» مشاوره داد و در نهایت هم موفق به دریافت پذیرش برای این محصول شد.

وی افزود: برای پذیرش محصولی در بورس کالا، اولین ضرورت آن است که آن کالا مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نباشد.

این مدیر درباره زمان عرضه این خودرو گفت: زمان عرضه خودرو به مذاکرات ایران‌خودرو با بورس کالا و توافقات آن‌ها بستگی دارد و تاکنون زمان عرضه مشخص نشده است. اما قطعاً زمان و شرایط عرضه به صورت رسمی از طریق بورس کالای ایران به اطلاع خواهد رسید.

تیموری درباره هدف از پذیرش خودرو در بورس کالا گفت: اول آنکه بورس کالا تا حد زیادی به شفافیت بازارهای فیزیکی کمک می‌کند و تاکنون هم تجارب خوبی در این زمینه داشته است، ازاین‌رو پذیرش کالا‌ها در این بازار گامی در راستای شفافیت هرچه بیشتر اقتصاد است. از سوی دیگر، انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا تن‌ها در شرایطی ممکن خواهد بود که آن کالا قبلاً در این بازار پذیرش و عرضه شده باشد و به همین دلیل یکی از جذابیت‌های این اقدام برای خودروسازان، فراهم شدن امکان انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا و استفاده از فرصت تأمین مالی از این طریق است.

تیموری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در لوتوس پارسیان اقدامات مؤثری در همکاری با بورس کالا انجام داده‌ایم که نمونه آن، پذیرش دو محصول از خودروسازان بزرگ کشور (سراتو و دنا) است و آخرین مورد همکاری هم به راه‌اندازی صندوق طلا برمی‌گردد که پذیره‌نویسی بسیار موفقی در اواخر ماه گذشته داشته و به عنوان اولین صندوق کالایی بازار سرمایه هم‌اکنون مراحل اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس را طی می‌کند.

وی همچنین به پیشینه همکاری این شرکت با خودروسازان اشاره کرد و افزود: تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مشاور پذیرش، از اوایل سال ۹۵ پیگیر پذیرش خودروهای شرکت سایپا در بورس کالا بود که در نهایت هم توانست پذیرش خودروی «سراتو» در بورس کالای ایران را به انجام رساند. همچنین تا کنون چندین فقره اوراق مشارکت، مرابحه و اجاره برای تأمین مالی این شرکت منتشر کرده‌ایم و سابقه همکاری ما با این خودروساز به سال ۹۱ برمی‌گردد.

وی ادامه داد: همکاری با ایران‌خودرو نیز مثبت و مؤثر بوده است به طوری‌که در روزهای گذشته به عنوان مشاور تأمین مالی این شرکت موفق به دریافت موافقت اصولی انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه در بورس اوراق بهادار برای تأمین مالی این شرکت شده‌ایم و پذیرش خودروی «دنا» نیز تجربه دیگری از همکاری با این خودروساز بزرگ است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ