کد خبر: ۵۲۴۶۳
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۴/۲۱

سهامداری مدیر بانک مرکزی در موسسه کاسپین تکذیب شد

سهامداری مدیر بانک مرکزی در موسسه کاسپین تکذیب شد

بانک مرکزی اتهام به مسئولان مبنی بر عضویت یا سهامداری در موسسه کاسپین را تکذیب و بازی جدید رسانه های بیگانه خواند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس بانک مرکزی در بیانیه ای با عنوان "اتهام به مسئولان بانک مرکزی، بازی جدید رسانه های بیگانه" اعلام کرد: ‎در برنامه جمعه شب یک شبکه تلویزیونی خارج نشین که هزینه آن را وزارت امور خارجه آمریکا تامین می کند، اتهام هایی به مسئولان بانک مرکزی نسبت داده که خلاف واقع است، البته از آن شبکه جز اتهام زنی و تلاش برای سلب اعتماد جامعه از نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن، انتظاری نیست.

یکی از اتهام های های مطرح شده در برنامه شبکه ضدانقلاب که این روزها نقش دایه مهربان تر از مادر را بازی می کند، از زبان مهمانِ به اصطلاح کارشناس اقتصادی، سهامداری مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسه های اعتباری بانک مرکزی در موسسه کاسپین و کسب منافع شخصی عنوان شده است.در گفته های وی، اینگونه القا شده که این موضوع مانع به ثمر رسیدن تصمیم های بانک مرکزی برای احقاق حقوق سپرده گذاران است.

بانک مرکزی افزون بر رد و تکذیب این اتهام تصریح کرد: این گونه اتهام ها دیگر نخ نما شده و مستندات قانونی و اسناد ثبتی، سهامداری یا عضویت عباس کمرئی در موسسه کاسپین یا شرکت های وابسته از گذشته تاکنون را تایید نمی‌کند.

البته این‌گونه اتهام ها، گویای آن است که جنابان به اصطلاح کارشناس برنامه که پرونده های مملو از اتهام زنی به مقام ها و مسئولان را در کارنامه دارند در تلاشند با فرافکنی، به خیال باطل خویش به شهرتی در جامعه دست یابند و در لوای آن پرونده سیاه‌ را بپوشانند.

اینگونه افترا‌ پراکنی‌ها در عزم مسئولان و مقام های بانک مرکزی برای احقاق حق سپرده گذاران و برخورد با افرادی که در پی حیف و میل بیت المالند، خللی وارد نخواهد کرد.

همچنین در این بیانیه عنوان شد:بانک مرکزی حق هرگونه پیگیری قضایی و حقوقی ‎را در این رابطه برای خود محفوظ می داند و انتظار دارد مردم و سپرده گذاران نیز با اعتماد به مدیران و خدمتگزاران در دولت و بانک مرکزی، اطمینان داشته باشند صیانت از سپرده های آنها یک اصل اساسی است و تلاش می شود در کوتاه ترین زمان ممکن، ساماندهی تعاونی ها و موسسه های غیرمجاز که سلامت و ثبات اقتصاد ایران را نشانه گرفته اند، به انجام برسد.

تاکید می شود مسئولان بانک مرکزی با استفاده از همه ابزارها و ظرفیت های قانونی برای استیفای کامل حقوق سپرده گذاران اقدام کرده و حتی در جریان تعامل با قوه قضاییه، موافقت حضور نماینده سپرده گذاران هنگام انتقال دارایی های تعاونی منحل شده فرشتگان به موسسه اعتباری کاسپین را گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ