کد خبر: ۵۲۵۸۷
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۴/۲۵

۲ راهکار جلوگیری از خام فروشی درصنعت پتروشیمی
معاون وزیر نفت اعلام کرد:

۲ راهکار جلوگیری از خام فروشی درصنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت با بیان اینکه صنایع ما برای جلوگیری از خام فروشی علاوه بر منابع مالی نیاز به بازسازی و نوسازی از طریق جذب فناوری های نوین دارند گفت: توتال در نظر دارد در طرح های پتروشیمی عسلویه به ارزش ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مرضیه شاهدایی درباره امضای قراردادهای صنعت نفت و پتروشیمی به ایرنا گفت: شرکت های بین المللی که به دنبال امضای قرارداد با ایران هستند، معتقد هستند گسترش تحریم ها باعث به خطر افتادن منافع اقتصادی آنها می شود، بنابراین، در لزوم جلوگیری از افزایش تحریم ها، با ایران هم نظر هستند.

وی با بیان اینکه شرکت های بین المللی سعی می کنند امنیت سرمایه گذاری را تامین کنند، افزود: شرکت های طرف قرارداد با ایران از جمله توتال، تامین فاینانس و منابع مالی را پیگیری می کنند.صنایع ما،علاوه بر منابع مالی نیاز به بازسازی و نوسازی از طریق جذب فناوری های نوین دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: فناوری های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به سرعت در حال تغییر است، که باید صنایع ما نیز با این تغییرات هماهنگ باشند.برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، باید جذب سرمایه گذاری و کسب فناوری های جدید مورد توجه قرار گیرد.

شاهدایی با اظهار امیدواری برای امضای قراردادهای جدید در صنعت پتروشیمی در آینده نزدیک گفت: شرکت های مختلف از جمله توتال، تمایل به سرمایه گذاری در پتروشیمی داشته و در حال ارزیابی مالی و فنی سرمایه گذاری در ایران هستند.توتال در نظر دارد در طرح های پتروشیمی عسلویه به ارزش 1.5 تا 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

بنابر این گزارش،اکنون ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی کشور 62 میلیون تن است که تا پایان سال جاری با بهره برداری از 6 طرح جدید به 72 میلیون تن می رسد و ارزش کل فروش خالص این محصولات نیز به 17 میلیارد دلار افزایش می یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ