کد خبر: ۵۲۶۵۹
۰:۰ - ۱۳۹۶/۴/۲۷

تحلیل جامع
یک کارگزاری با بررسی وضعیت مالی و عملیاتی ارایه کرد:

تحلیل جامع "پرداخت" و پیش بینی مواجه سهامداران با اولین شرکت جدید ۹۶

یک کارگزاری با تحلیلی جامع از شرکت به پرداخت ملت ، یش بینی کرد این سهم در سقف قیمت عرضه ۱۷۵۰ تومانی با تقاضای مناسبی همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز 5 درصد سهام به پرداخت ملت معادل 47.5 میلیون سهم عرضه می شود تا نخستین شرکت جدید وارد بورس شود.

براساس این گزارش، در حالی دیروز با برگزاری جلسه معارفه ، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی "پرداخت" توسط مدیران آن تشریح شد که کارگزاری آبان تحلیلی جامع از این شرکت 95 میلیارد تومانی با رتبه اول در صنعت را در سایت abandidgah.com ارایه و اعلام کرد این سهم درحالی با P/E حدود 6.5 عرضه می شود که درحال حاضر P/E بازار 7 و P/E گروه برابر با 8.5 بوده و از این منظر سهام شرکت جذابیت مناسبی دارد.

همچنین از نظر ترکیب درآمدی و آیتم های خدماتی شرکت در مقایسه با هم گروهی ها، این شرکت را می توان نسبت به گروه برتر دانست. با تمام این تفاسیر پیش بینی می شود که سهام پرداخت در سقف قیمت عرضه (1750 تومان) با تقاضای مناسبی همراه باشد.

تحلیل "پرداخت"

شرکت به پرداخت ملت، یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت است و سهم قابل توجهی از تراکنش های الکترونیکی را به خود اختصاص داده است. این شرکت هم اکنون بیش از ۸۴۰،۰۰۰ دستگاه پایانه  فروش در سراسر کشور دارد و توانسته بیشترین سهم از حوزه  پرداخت P.O.S کشور را در اختیار بگیرد. همچنین این شرکت بیست و سومین شرکت بزرگ پرداخت الکترونیک در سطح جهان است.

شرکت به پرداخت در سال مالی ۱۳۹۵ با سرمایه  ۹۵۰ میلیارد ریال توانست به ازای هر سهم ۱۲۶۷ ریال سود محقق نماید و در مجمع سال مذکور ۱،۱۱۹ ریال از سود را تقسیم نمود. این شرکت در سال ۹۶ پیش بینی نموده است که سود خود را به ۲،۶۷۲ ریال افزایش دهد و با توجه به عرضه ی عمومی سهام این شرکت در روز سه شنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۶، به بررسی بنیادی این شرکت می پردازیم.

سهامداران

شرکت به پرداخت با نماد پرداخت در حال حاضر با سرمایه ای ۹۵۰ میلیارد ریالی در بازار دوم بورس تهران پذیرفته شده است. در حال حاضر این شرکت در مالکیت کامل گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا می باشد و مقرر شده است در روز ۲۷ تیرماه ۱۳۹۶ این شرکت ۵% از سهم به پرداخت را در بورس تهران عرضه نماید. واحد نهایی شرکت بانک ملت می باشد.

آخرین تغییرات سرمایه ی به پرداخت به سال ۹۵ بر می گردد، در این سال سرمایه ی شرکت از ۵۰۰ میلیارد ریال به ۹۵۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران افزایش یافته است و شرکت در حال حاضر برنامه ای برای افزایش سرمایه ندارد.

صنعت

صنعت پرداخت الکترونیک، از جمله صنایع نوین و پیشرو در فضای اقتصاد کشور محسوب می شود، این صنعت که در داخل کشور عمری کمتر از ۲ دهه دارد، هم اکنون به بازوی قدرتمند نظام بانکی کشور تبدیل شده است و تمام بانک ها قصد دارند، سهمی از کیک بزرگ حوزه ی پرداخت را از آن خود کنند. در نمودار زیر سهم هر یک از شرکت ها از بازار خدمات پرداخت الکترونیک کارتی (مبلغ تراکنش) در سال ۱۳۹۵ آورده شده است.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، شرکت های به پرداخت ملت، کارت اعتباری ایران کیش و پرداخت الکترونیک سداد در مجموع با سهم 57.6% از مبلغ تراکنش ها بیشترین سهم از بازار را دارند و از نظر تعداد تراکنش، شرکت های به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان و آسان پرداخت پرشین سهمی بیش از 50% در بازار دارند. البته سهم بازار شرکت ها از نظر تعداد پرداخت بسیار نزدیک به هم می باشد که می تواند حاکی از فضای رقابتی قابل توجه در این گروه باشد. از منظر مبلغ تراکنش به پرداخت ملت بیشترین سهم بازار را با سهم 32.5% در اختیار دارد و عملا هم از منظر تعداد تراکنش و هم از منظر مبلغ تراکنش، این شرکت بیشترین سهم از بازار تراکنش های پرداخت الکترونیک را دارد ولی در سال 95 سهم بازار این شرکت کاهشی بوده است و از 35.24% در سال 94 به 32.56% رسیده است.

در حال حاضر آمارها حاکی از آن است که بیش از 4 میلیون دستگاه کارتخوان در سطح کشور وجود دارد که با توجه به آمار 2 میلیونی تعداد اصناف کشور، میتوان نتیجه گرفت، در بخش P.O.S بانکی به سمت اشباع بازار حرکت می کنیم. همچنین رشد تکنولوژی هم بر این مهم سایه افکنده و شاهد حرکت از بخش پوز به نرم افزارهای پرداخت موبایل هستیم. البته ظهور پوزهای جدید با تکنولوژی NFC دریچه ای جدید برای فعالیت در این بازار باز کرده است که سهم بازار شرکت های پیشرو در ارائه ی خدمات جدید را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در سال 95 در حوزه ی پرداخت های اینترنتی شرکت به پرداخت ملت سهم بازاری 59.5% و پس از آن پرداخت الکترونیک سداد با سهم 20.1% بیشترین سهم از پرداخت های اینترنتی (مبلغ) را به خود اختصاص داده اند. همچنین در بخش تراکنش های موبایلی نیز شرکت های آسان پرداخت پرشین و پرداخت نوین آرین و پرداخت الکترونیک سامان با سهم 87% بیشترین سهم از بازار را دارند، در این بین شرکت آسان پرداخت پرشین 44% از سهم بازار را در اختیار دارد.

در بخش تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ از نظر مبلغ نیز به پرداخت ملت بیشترین سهم از بازار را با سهم 24% در اختیار دارد. در بخش تعداد تراکنشهای مانده گیری نیز تا سال 94، بیشترین سهم در اختیار آسان پرداخت بوده است و در سال 95 این عنوان به شرکت به پرداخت ملت با سهم 23% رسیده است. این تراکنش ها 3.5% از کل مبلغ تراکنش های شاپرک می باشد.

در حال حاضر سهم از کل ابزارهای فروشگاهی به پرداخت ملت با 32.5% از مبلغ تراکنش ها برابر با 15.33% می باشد که تا حدی از جانمایی و اعتبارسنجی مناسب مشتریان می باشد، برای این منظور به بررسی شاخص اثربخشی کارتخوان می پردازیم.

این شاخص توضیح دهنده این است که آیا شرکت با توسعه ی تجهیزات و ابزارهای پرداخت، توانسته سهم بازار متناسب با آن را نیز کسب کند یا خیر. هر چه این شاخص یه 1 نزدیک تر باشد، حاکی از بهره وری بالاتر تجهیزات و توسعه ی متوازن با رشد سهم بازار شرکت می باشد. در شرکت به پرداخت ملت این شاخص برابر با 1.632 می باشد که بالاترین اثربخشی را در بین شرکت های PSP نشان می دهد و حاکی از این است که این شرکت در توزیعع کارتخوان های فروشگاهی هوشمندانه تر برخورد کرده است.

لازم به ذکر است که سهم تعداد کارتخوان کم تراکنش هر شرکت نسبت به کل کارتخوان های کم تراکنش نیز از آمارهای حائز اهمیت می باشد. شرکت به پرداخت ملت 6.7% از دستگاه های کم تراکنش کشور را در اختیار دارد و البته بیشترین سهم مربوط به تجارت الکترونیک پارسیان با 23.5% و پس از آن کارت اعتباری ایران کیش با 15.96% می باشد. با توجه به توصیفات ارائه شده،‌ به پرداخت ملت از منظر هوشمندی توزیع پایگاه فروش و سیستم از سایر رقبای بورسی خود عملکردی بسیار فراتر دارد.

با توجه به آیتم های بررسی شده به نظر می رسد، شرکت به پرداخت ملت از منظر بنیادی نسبت به صنعت شرایط مناسبی دارد و از بازار مناسبی نیز برخوردار است؛ به نحوی که در سال 1395 مبلغ تراکنش های شاپرک به 13،839 هزار میلیارد ریال رسیده بوده است که 70% سهم کارتخوان فروشگاهی، 5.72% پذیرش اینترنتی و 0.17% ابزارهای موبایلی بوده است. ازین رو شرکت می تواند با افزایش خدمات به مشتریان در این بازار رقابتی سهم بیشتری را نیز از بازار کسب نماید.

همچنین با توجه به عدم بازگشایی روابط بانکی،‌ هنوز نمی توان از حضور شرکت های PSP در این حوزه سخنی گفت.

فروش

شرکت به پرداخت در سال 1395 مبلغ فروشی برابر با 4،560 میلیارد ریال محقق کرده است که افزایشی 103 درصدی نسبت به سال 94 را نشان می دهد و البته تنها 85% از فروش بودجه را در این سال پوشش داد. همچنین این شرکت در پیش بینی سال 1396، فروش خود را با 172 درصد افزایش نسبت به سال 1395 پیش بینی کرده است که تفاوت بسیار قابل ملاحظه ای می باشد و ازین رو به بررسی ترکیب فروش شرکت می پردازیم:

با توجه به قراردادهای خدماتی شرکت، درآمد قرارداد با بانک ملت و بخش سایر رشد قابل توجهی داشته است. ازین رو می توان گفت، مدل شناسایی درآمد شرکت با توجه به عرضه ی عمومی آن تغییرات قابل توجهی یافته است و تنها بخشی که تغییری منطقی داشته است، بخش شبکه الکترونیک و پرداخت کارت شاپرک می باشد که با افزایشی 21 درصدی نسبت به پیش بینی سال 95 برآورد شده است. این افزایش ناشی از رشد تعداد دستگاه های کارتخوان می باشد. ازین رو به بررسی تغییرات سایر آیتم ها می پردازیم.

همچنین در بخش سایر نیز شاهد رشد بالای درآمد هستیم که این امر ناشی از عقد قرارداد فروش شارژ با شرکت های همراه اول، رایتل و ایرانسل بوده است. عمده ی رشد درآمد شرکت در پیش بینی سال 96 نسبت به پیش بینی سال 95 ناشی از همین بخش می باشد. لازم به ذکر است که درآمد حاصل از این بخش در سال های گذشته با واسطه گری شرکت بهسازان ملت بوده است. ازین رو قرارداد با شرکت بهسازان ملت به صورت قابل توجهی کاهش یافته است و تنها در دو بخش قرارداد سایت بحران و خدمات تکمیلی مهاجرت به NGFS می باشد.

در بخش ارائه خدمات به بانک ملت نیز شاهد رشد قابل توجه درآمدی هستیم. این مسئله ناشی از عقد قرارداد جدید سه ساله با بانک ملت به دلیل حق الزحمه عملکرد پایانه های فروشگاهی می باشد. همچنین بخشی از درآمد شرکت ناشی از کارمزد ارائه ی خدمات می باشد که از بانک ها دریافت می شود. این کارمزد در سال 96 نسبت به 95 تغییری نداشته است. ازین رو به ارائه ی توضیحاتی در خصوص کارمزد شبکه می پردازیم.

درآمد کارمزد به این ترتیب می باشد که میزان کارمزد پرداخت شده بانک پذیرنده به ازای هر 100،000 ریال مبلغ تراکنش پذیرش شده است و  علاوه بر کارمزد، بانک در ازای هر نصب کارتخوان مبلغی هم به عنوان اجاره بها و نگهداری به شرکت PSP می پردازد. به طور متوسط در سال 1395، بانک های پذیرنده به ازای هر 100،000 ریال مبلغ تراکنش 109.2 ریال کارمزد می پردازند که در این بین بانک سامان با 206.8 ریال پرداخت، بیشترین کارمزد را می پردازد و در بانک ملت این مبلغ برابر است با 98.6 ریال که عمده ی تراکنش های به پرداخت بر پایه ی بانک ملت می باشد. اجاره متوسط هر کارتخوان هم 30 هزار تومان به ازای هر کارتخوان می باشد و با در نظر گرفتن میانگین این مبلغ برای بانک ملت، این بانک به شرکت به پرداخت ملت بابت هر 100،000 ریال خرید،

مبلغ 208.9 ریال کارمزد پرداخت می کند که کمتر از میانگین شبکه بانکی می باشد و 5% بیشتر از سال 94 بوده است. در  این بین،‌ بانک پارسیان با پرداخت 713.2 ریال کارمزد، بیشترین کارمزد را می پردازد.

ترکیب درآمد شرکت به صورت جزء به جزء :

همانطور که مشاهده می شود، عمده ی درآمد شرکت ناشی از فروش شارژ و تراکنش خرید می باشد که با ماهیت شرکت تطابق کامل دارد و از طرفی پورتفوی شرکت به دلیل حضور دو بخش نسبت به شرکت هایی نظیر آسان پرداخت از ریسک تجاری کمتری برخوردار است.

روند فروش

به منظور بررسی، توان افزایش قابل توجه فروش شرکت، به بررسی روند فروش طی سال های گذشته می پردازیم:

همانطور که مشاهده می شود روند فروش شرکت همواره رو به رشد بوده است و از طرفی به دلیل تغییر مدل درآمدی شرکت،‌ شاهد رشد قابل توجه درآمد شرکت هستیم.

بهای تمام شده

ترکیب بهای تمام شده ی شرکت به شرح زیر است :

عمده  هزینه ی شرکت در بخش دستمزد مستقیم (حدودا 52%) ناشی از قرارداد با شرکت مهندسی سیسیتم یاس ارغوانی می باشد که امر نگهداری سوئیچ و قرارداد سایت بحران را دارد.

در بخش سربار هم شاهد رشد هزینه ها هستیم که عمدتا ناشی از افزایش هزینه ی استهلاک می باشد. گفتنی است هزینه ی استهلاک سهمی 11.5% در بهای تمام شده ی خدمات شرکت دارد.

حاشیه سود ناخالص شرکت در سال های اخیر به شرح زیر است:

همانطور که انتظار می رفت با توجه به تغییر مدل درآمدی شرکت و شناسایی درآمدها و همچنین افزایش رقابت در این بازار، تغییرات قابل توجهی در حاشیه سود ناخالص شرکت مشاهده می شود. البته کاهش حاشیه سود ناخالص شرکت در سال 1394 ناشی از حذف کارمزد شاپرک بوده است.

در بین خدمات شرکت بیشترین حاشیه سود ناخالص مربوط به درآمد دریافتی از شاپرک با حاشیه سود 47% می باشد و درآمد دریافتی بابت شارژ نیز حاشیه سود ناخالصی 13% دارد.

هزینه عمومی، اداری و فروش

هزینه عمومی، اداری و فروش شرکت در پیش بینی سال 1396 نسبت به سال 1395 رشدی 31.7% را نشان می دهد و به مبلغ 29.9 میلیارد ریال گزارش شده است. سهم این هزینه نسبت به فروش شرکت پایین و در حدود 0.2% است و ازین رو نقش تاثیرگذاری در سود و زیان شرکت ندارد. این هزینه عمدتا صرف نیروی انسانی شرکت می شود.

هزینه مالی

هزینه ی مالی شرکت در سال 1396 با کاهش 16.8% نسبت به سال 1395 به رقم 215 میلیارد ریال گزارش شده است. این مبلغ معادل 1.7% از فروش شرکت می باشد و هزینه ی مالی شرکت به ازای هر سهم برابر با 226 ریال می باشد و ازین رو شرکت اهرم مالی قابل توجهی ندارد. اصل تسهیلات شرکت در پایان سال 1395 برابر با 1،497 میلیارد ریال بوده است.

هزینه مالی شرکت ناشی از تسهیلات دریافتی با نرخ 20% از بانک ملت بابت عقد قرارداد فروش اقساطی 736،536 دستگاه کارتخوان می باشد.

صورت سود و زیان

شرکت در دوره ی سه ماهه موفق به پوشش 22% از فروش پیش بینی سال 1396 به مبلغ 2،686 میلیارد ریال شده است و ازین رو اندکی از نگرانی ها نسبت به عدم پوشش فروش پیش بینی کاسته شده است، البته همچنان تردیدهایی در خصوص پوشش فروش شرکت وجود دارد و انتظار می رود شفاف سازی بیشتری را در قراردادهای شرکت شاهد باشیم.

حاشیه سود ناخالص شرکت در سه ماهه سال 1396 به رقم 26% محقق شده است، در حالی که پیش بینی شده بود که این نرخ برابر با 28% باشد. در پایان در دوره ی سه ماهه شرکت به ازای هر سهم 503 ریال معادل 19% از پیش بینی سود شناسایی کرده است. بررسی درآمد شرکت در فصول مختلف سال گذشته از رشد درآمد شرکت در نیمه ی دوم سال حکایت دارد و در صورت تحقق این فرضیه می توان به پوشش سود شرکت امیدوار بود.

لازم به ذکر است که شرکت در سال 1395 به ازای هر سهم 1267 ریال سود محقق کرده است و در مجمع سال مالی 1395 به ازای هر سهم 1،119 ریال معادل 88% تقسیم نموده است.

ترازنامه

نرخ رشد دارایی های شرکت در 5 سال اخیر برابر با 49% بوده است که می تواند به علت رشد خرید تچهیزات در داخل شرکت باشد. دارایی شرکت در پایان دوره 3 ماهه منتهی به 31 خرداد 1396 برابر با 5،609 میلیارد ریال گزارش شده است. در بخش دارایی های شرکت نکته ی منفی دیده نمی شود و حساب ها و اسناد دریافتنی معادل 32% از مجموع دارایی های شرکت است که عمدتا شرکت شاپرک می باشد.

از سال 1394 به بعد شاهد رشد تسهیلات مالی شرکت هستیم و از آن سو ازین سال به بعد رشد دارایی ها را نیز شاهد هستیم؛ این مسئله می تواند حاکی از تامین دارایی ها با استفاده از تسهیلات مالی و استفاده از منابع مالی خارج از ترازنامه باشد. تسهیلات مالی شرکت در پایان دوره ی سه ماهه ابتدایی سال 1396 به رقم 977 میلیارد ریال گزارش شده است که 15.4% کاهش را نسبت به اسفند 1395 نشان می دهد. سهم تسهیلات مالی از مجموع بدهی های شرکت برابر با 24.6% می باشد.

ارزش دفتری شرکت در پابان دوره ی سه ماهه به ازای هر سهم برابر با 1،727 ریال گزارش شده است و سود انباشته ی شرکت به ازای هر سهم نیز برابر با 627 ریال می باشد.

نسبت مالی

سایر نکات

  • شاکله اصلی به پرداخت در سال 1385 شکل گرفت و در حال حاضر بیش از 840،000 دستگاه O.S در داخل کشور دارد و 23% از تراکنش های نظام بانکی و 32% از حجم مبالغ مبادله شده در نظام بانکی را در اختیار دارد.
  • بانک ملت سهام این شرکت را به دلیل الزامات قانونی عرضه می کند و بقیه ی سرمایه گذاری ها نیز به تدریج عرضه خواهد شد. با این واگذاری ها بخش قابل توجهی از منابع بانک آزاد خواهد شد.
  • در حال حاضر 70% از پرداخت های الکترونیک در سطح دنیا به صورت نقدی می باشد و پیش بینی می شود تا سال 2022 سهم پرداخت های غیرنقد به 70% خواهد رسید. بر اساس پیش بینی موسسه نیلسون ریپورت سالانه تعداد کارت های پرداخت 8% رشد داشته و تعداد تراکنش ها سالانه 15% رشد دارند و متوسط هر تراکنش در سطح دنیا 50 دلار می باشد.
  • تعداد تراکنش های الکترونیکی در ایران در سال 92 برابر با 5 میلیارد تراکنش بوده است و در حال حاضر آخرین آمار از ابتدای سال 95 تا پایان شهریور ماه برابر با 12 میلیارد تراکنش بوده است.
  • شرکت قصد تمرکز ویژه بر روی بخش فروش شارژ دارد. این بازار سالانه حجمی 10،000 میلیارد تومانی دارد و تمرکز آن ها برای فروش شارژ با استفاده از نرم افزار موبایل می باشد. سود برآوردی از ورود به این بازار 2% می باشد. سود شرکت در فروش شارژ بر مبنای سود حاصل از کارمزد از شاپرک و کارمزد دریافتی از اوپراتورهای موبایل می باشد.
  • در سال 1396 قراردادی سه ساله با بانک ملت عقد گردیده است و همچنین در حال مذاکره با سایر بانک های کشور برای همکاری با آن ها می باشد. شرکت تا سال 1395 بدون قرارداد مشخصی اقدام به ارائه ی خدمات از طرف بانک ملت می نمود. قرارداد سال 1396 با بانک ملت 130 میلیارد تومان بابت اجاره بهای پایانه های فروشگاهی از بانک ملت می باشد. شرکت به ازای هر پایانه ماهانه 15000 تومان از بانک ملت دریافت می نماید. در خصوص قراردادهای جدید با سایر بانک ها، مبنای پرداخت احتمالا قرارداد با بانک ملت باشد. البته این قراردادهای احتمالی در پیش بینی بودجه لحاظ نشده است.
  • شرکت یاس ارغوان پیمانکار پشتیبانی دستگاه های شرکت می باشد و شرکت سالانه با این شرکت به منظور پشتیبانی دستگاه ها قرارداد می بندد. این شرکت به ازای هر پایانه در ماه 7500 تومان هزینه دریافت می کند. البته مدیران شرکت معتقد بودند که رقبا بابت همین خدمات مبلغی تا 9000 تومان به ازای هر دستگاه نیز پرداخت می کنند.
  • با توجه به رقم قابل توجه هزینه های تعمیرات و نگهداری انتظار می رود بخشی از این هزینه ها از مالکین دستگاه های با تراکنش کمتر دریافت شود که بر روی اثربخشی دستگاه ها و درآمد شرکت ها موثر خواهد بود.
  • از دلایل اقبال بالای پذیرندگان به استفاده از محصولات به پرداخت ملت می توان به نسبت پایین خطای پذیرندگی به تعداد تراکنش اشاره کرد. این نسبت ابتدای سال 95 برابر با 0.066% در انتهای سال به 0.052% رسیده است.

نتیجه گیری

شرکت به پرداخت، بزرگترین شرکت پرداخت الکترونیک در کشور می باشد که سهمی 32 درصدی از بازار پرداخت را به خود اختصاص داده است و از منظر شاخص های کیفی موفق شده است که در بین شرکت های پرداخت بهترین رتبه ها را اخذ نماید، گفتنی است این شرکت بالاترین نسبت اثربخشی را دارد و در ارائه ی تجهیزات پرداخت عملکردی مناسب داشته است. این شرکت برای سال 1396 پیش بینی کرده است که به ازای هر سهم سود 2672 ریالی را محقق سازد و در دوره ی سه ماهه موفق به پوشش 22% از فروش و 19% سود خالص پیش بینی شده است و انتظار می رود در تحقق سود شرکت با مشکل چندانی مواجه نباشد.

این سهم در حالی با پی بر ای 6.5 عرضه می شود که در حال حاضر پی بر ای بازار 7 و پی بر ای گروه برابر با 8.5 می باشد و ازین منظر سهام شرکت جذابیت مناسبی دارد. همچنین از نظر ترکیب درآمدی و آیتم های خدماتی شرکت در مقایسه با هم گروهی ها، این شرکت را می توان نسبت به گروه برتر دانست. با تمام این تفاسیر پیش بینی می شود که سهام پرداخت در سقف قیمت عرضه (17،500 ریال) با تقاضای مناسبی همراه باشد.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ