کد خبر: ۵۲۶۶۲
۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۴/۲۷

بانک مرکزی مجوز افزایش سرمایه 87.5 درصدی بانک آینده را داد

بانک مرکزی مجوز افزایش سرمایه 87.5 درصدی بانک آینده را داد

بانک مرکزی، مجوز افزایش سرمایه 87.5 درصدی بانک آینده را صادر کرد تا این بانک اماده ارتقا سرمایه از 1.6 به 3 هزار میلیارد تومان شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک آینده که بعد از درج نماد 11 آبان‌ 92 در بازار پایه فرابورس، از دوم تیر سال گذشته شاهد بازگشایی نماد و انجام نخستین معاملات سهام بعد از پذیره نویسی بود، مجوز افزایش سرمایه 87.5 درصدی بانک مرکزی را دریافت کرد و در صدد اعمال مرحله دوم افزایش سرمایه برآمد که بعد از دریافت مجوز سازمان بورس عملی خواهد شد.

براساس این گزارش، طبق مصوبات مجمع فوق العاده 27 بهمن سال گذشته "وآیند" ، سرمایه اسمی در مرحله اول و از محل مطالبات آورده نقدی و سهامداران، از 800 به 1.6 میلیارد تومان رسیده و مرحله دوم هم برای دو سال به هیات مدیره تفویض شده تا سرمایه آن به 3 هزار میلیارد تومان برسد.

بنابر اعلام هیئت‌مدیره ، این افزایش سرمایه 1.4 هزار میلیارد تومانی منجر به ارتقای توانایی بانک در تجهیز و تخصیص منابع و ایجاد ترکیب مناسبی از درآمدها و بازدهی مطلوب و موردانتظار سپرده‌گذاران و سهامداران و همچنین اصلاح نسبت‌های مالی بانک می‌شود.

همچنین در نظر است همسو با استانداردهای بین‌المللی و مدل جدید نظارتی بانک مرکزی، تا پایان سال 97 نسبت به افزایش سرمایه از 3 به 5 هزار میلیارد تومان اقدام شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ