کد خبر: ۵۲۶۶۶
۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۴/۲۷

عذرخواهی
معاون اجرایی سازمان بورس اعلام کرد:

عذرخواهی "آتوس" و جبران غیبت ۱۰ ساله/ بازار سهام آماده معاملات الگوریتم

معاون اجرایی سازمان بورس درباره اقدامات حوزه فناوری اطلاعات، عذرخواهی "آتوس" و جبران غیبت ۱۰ ساله ، آماده شدن بازار سهام برای معاملات الگوریتم و دعوت به همکاری نیروهای متخصص توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سید احمد عراقچی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی الکامپ و حضور سازمان بورس با هدف معرفی و توسعه دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات به سنا گفت: توسعه بازار سرمایه به فناوری های نوین وابسته شده و در ایران نیز بخش عمده ای از فعالیت های سازمان بورس و بازار سرمایه به طور الکترونیک انجام می شود.

وی با بیان تعریف شدن رسالت سازمان بورس برای توسعه بلند مدت و کوتاه مدت این حوزه و اقدامات اخیر انجام شده ادامه داد:به دلیل اهمیت این موضوع به روزرسانی نرم افزار سامانه اصلی معاملات بورس با هدف حذف حداکثری اشکالات فنی پیگیری و اجرا شد. مذاکره با اپراتورهای بین المللی برای به روزرسانی نرم‌افزار سامانه معاملات و راه اندازی سامانه پشتیبان برای کاهش ناپایداری آن نیز از جمله اقداماتی بود که نتایج مثبتی به همراه داشت.

عذرخواهی "آتوس" و جبران غیبت 10 ساله

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سامانه معاملاتی بازار سرمایه علی رغم مشکلات موجود، با همت همکاران فنی سازمان بورس، نه تنها فعال ماند بلکه در بعضی از حوزه ها توسعه نیز یافت، گفت: طی 10 سال گذشته، کارشناسان فنی گسترده ای برای بهنگام سازی و عملکرد صحیح پایگاه داده ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه انجام دادند اما بخشی از سامانه معاملاتی بازار سرمایه قابلیت توسعه نداشت، بنابراین مذاکرات با "آتوس" پس از برجام آغاز شد و این شرکت ضمن عذر خواهی رسمی از سازمان بورس به دلیل عملکرد گذشته، پذیرفت غیبت 10 ساله خود را جبران و سامانه معاملاتی بازار سرمایه را به روز رسانی کند.

بازار سهام آماده معاملات الگوریتم

عراقچی راه اندازی ابزار های نوین مالی را یکی دیگر از راه های رشد بازار سرمایه را دانست و گفت: استفاده از ابزار های نوین مالی با استفاده از فناوری اطلاعات تسهیل شده و راه اندازی معاملات اختیار خرید و فروش به عنوان یکی از ابزارهای مبتنی بر این فناوری از دیگر اقدامات مهم اخیر بود.

وی با بیان اینکه امروز افزایش سرعت معاملات، گستردگی ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه و پیچیده شدن بازارهای مالی، نیاز سرمایه گذاران و معامله گران را به تغییر نحوه معاملات خود از حالت سنتی به سمت روش های نوین افزایش داده، گفت: در این راستا مجوزهای لازم برای فراهم شدن بستر معاملات الگوریتمی صادر و توسعه این معاملات به عنوان یک راهبرد اساسی در بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت و پیش نیازهای لازم از جمله بستر فنی مناسب برای سامانه معاملات مهیا شد.

به گفته وی ، استفاده از این نوع معاملات می تواند به صندوق های بازارگردانی و بازارگردانان نیز در قبال انجام تعهداتی که به عهده دارند کمک کند.

دعوت به همکاری نیروهای متخصص و دیگر اقدامات حوزه فناوری اطلاعات

عراقچی به فراخوان شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق برنامه های بلند مدت مدیریت فناوری بورس تهران، جذب نیروهای متخصص و بومی سازی دانش فنی، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران فراخوانی منتشر و از همه فعالان این حوزه دعوت به همکاری کرد.

معاون اجرایی سازمان بورس به دیگر اقدامات انجام شده سازمان بورس در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: فعال سازی مرکز نظارت بر اطلاعات بازار سرمایه (مکنا)، تعامل و مذاکره با چندین موسسه معتبر بین المللی حسابرسی، گزارشگری مالی و رتبه بندی ازجمله ارنست اند یانگ و دیلویت نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

عراقچی افزود: بخشی از دستاوردهای سازمان بورس در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات امسال در نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) ارائه خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ