کد خبر: ۵۲۷۱۲
۱۳:۷ - ۱۳۹۶/۴/۲۸

روایت بهمنی از انحلال ۱۷۰۰ موسسه مالی

روایت بهمنی از انحلال ۱۷۰۰ موسسه مالی

بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در زمان ریاست بنده در بانک مرکزی حدود ۱۷۰۰ موسسه مالی و اعتباری منحل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود بهمنی با بیان اینکه در زمان ریاست بنده در بانک مرکزی صندوقی تحت عنوان تضمین سپرده‌ها ایجاد شد به تسنیم گفت: این صندوق با گذشت حدود چهار سال از عمر دولت یازدهم هنوز اعتبار لازم را ندارد تا پاسخگوی نیازها باشد، البته بانک‌ها و موسسات مالی نیز باید سهم اشتراک سالانه را به این صندوق واریز کنند.

وی با اشاره به برخی انتقادات درباره اینکه در زمان ریاست وی به موسسات مالی فراوانی اجازه تاسیس داده شد، افزود: در دوران ریاست بنده ساماندهی موسسات مالی آغاز شد و 1700 موسسه مالی که وزارت تعاون، نیروی انتظامی و قرض‌‌الحسنه‌هایی که ایجاد کرده بودند را ساماندهی و یا منحل کردیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پس از منحل شدن حدود 1700 موسسه مالی 13 موسسه دیگر باقی ماند، ادامه داد: تلاش کردیم در آن دوران این 13 موسسه مالی را تبدیل به 2 موسسه کنیم که زمان کافی برای این کار نداشتیم.

بهمنی با  اعلام اینکه در آن زمان بانک مرکزی مجوز بانکی صادر نکرد و این موسسات مالی وجود داشتند، اضافه کرد: پس از ساماندهی، برخی از این موسسات به بانک تبدیل شدند که نمونه آن بانک‌شهر و مهر اقتصاد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ