کد خبر: ۵۲۷۲۵
۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۴/۳۱

برنامه افزایش سرمایه 200 ،70 و 360 درصدی سه شرکت بورسی

برنامه افزایش سرمایه 200 ،70 و 360 درصدی سه شرکت بورسی

3 شرکت بورسی دارو سازی جابرابن حیان، سیمان اصفهان و قند نقش جهان برنامه افزایش سرمایه 200 ، 70 و 360 درصدی را اعلام کردند تا درصورت اخذ مجوز، آماده برگزاری مجمع فوق العاده شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت دارو سازی جابرابن حیان که با سرمایه اسمی 37.8 میلیارد تومانی از ابتدای سال جاری تاکنون بازدهی منفی 2 درصد را به نمایش گذاشته و در مجمع عادی سالانه سود 180 تومانی بین سهامداران تقسیم کرده،درنظردارد درصورت موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده سرمایه فعلی را با افزایش 200 درصدی به 113.4 میلیارد تومان برساند.

"دجابر" این تامین مالی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با 3 هدف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر ، بازیافت مخارج سرمایه گذاری پروژه جامدات و بهینه سازی خطوط تولید انجام می دهد. 

سرمایه گذاری شفادارو با 60.2 درصد و موسسه صندوق بازنشستگی با 16.5 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت داروسازی بورسی حضور دارند.

شرکت سیمان اصفهان نیز که با سرمایه 20 میلیارد تومان در بازار دوم بورس درج شده،درحالی قصد دارد با افزایش سرمایه 70 درصدی، 14 میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید که با قیمت 1634 تومانی هرسهم صف فروش شد.

تامین مالی "سصفها" از محل جذاب سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی صورت خواهد گرفت تا با اخذ مجوز سازمان بورس، آماده مجمع فوق العاده شود.

بنابر این گزارش،موسسه خیریه علی وحسین همدانیان با 79.2 درصد سهم جز سهامداران عمده این شرکت سیمانی محسوب می شود.

همچنین قند نقش جهان که با سرمایه 13.9 میلیارد تومانی در بورس حاضر است در نظر دارد درصورت موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده با افزایش سرمایه 360 درصدی،سرمایه فعلی را به 63.9 میلیارد تومان برساند.

"قنقش" این مالی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با 2 هدف اصلاح ساختار مالي و تامين سرمايه درگردش انجام می دهد.

شهرداری اصفهان با 48.5 درصد و توسعه كشت وصنعت ملي با 28.3 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت صنعت قند و شکر حضور دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ