کد خبر: ۵۲۷۲۷
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۴/۲۸

رویه ایی ناصواب و آینده نامعلوم ملی مس با انتخاب هیات مدیره

رویه ایی ناصواب و آینده نامعلوم ملی مس با انتخاب هیات مدیره

درحالی مجمع سالانه ملی مس می تواند با شکل گیری رویه ایی ناصواب همراه باشد که با توجه به انتخاب هیات ، آینده نامعلوم در پیش روی این شرکت ۵ هزار میلیارد تومانی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تا ساعتی دیگر نتیجه مجمع سالانه ساعت 14  ملی مس مشخص و طی آن علاوه بر میزان سود تقسیمی ، هیات مدیره آن تعیین می شود که می تواند برای آینده این شرکت بزرگ 5 هزار میلیارد تومانی ( که برنامه افزایش سرمایه به 6 هزار میلیارد تومان هم دارد) مهم باشد.

براساس این گزارش، در پی تغییر اخیر هیات مدیره سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که با تصدی سه عضو هیات مدیره توسط فولاد مبارکه و خروج صندوق بازنشتگی فولاد همراه بود، امروز تکلیف دو عضو حقیقی هیات مدیره ملی مس هم مشخص خواهد شد که با توجه به تثبیت 3 عضو وابسته به دولت و سهام عدالت ، رقابت کسب این دو کرسی بین بانک ملت ، تامین اجتماعی و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

اما در این میان بنابر اطلاعات دریافتی بورس پرس، صندوق بازنشستگی مس که هیات امنای آن هیات مدیره ملی مس است ، با مالکیت 5.9 درصدی "فملی" قصد ورود به ترکیب هیات مدیره را دارد. در حالی این نهاد باید در تلفیق شرکت ملی مس لحاظ می شد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

بنابراین در صورتی که صندوق بازنشستگی مس وارد ترکیب هیات مدیره ملی مس شود ، ضمن شکل گیری رویه ایی ناصواب و غیر منطقی و حضور ضربدری ، تنها یک عضو حقوقی هیات مدیره ، مستقل خواهد بود که معلوم نیست با توجه به جایگاه شرکت در صنعت و برنامه های توسعه ایی مدنظر ، چه آینده ایی پیش روی سهامداران اقلیت حقوقی و حقیقی خواهد بود و آیا سود پیش بینی شده 365 ریالی محقق خواهد شد یا خیر؟

با این اوصاف باید منتظر نتیجه این مجمع بود که می تواند تعیین کننده آینده ملی مس باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ