کد خبر: ۵۲۷۲۹
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۴/۲۸

پیشنهاد یک کارگزار برای دومین لیگ ستارگان بازار سرمایه

پیشنهاد یک کارگزار برای دومین لیگ ستارگان بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی با توجه به همت سازمان بورس جهت برگزاری نخستین لیگ ستارگان بورس در سال جاری، برای برگزاری این مسابقات در سال آینده پیشنهادی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین خزلی لیگ ستارگان را اقدام تازه ای خواند و گفت: برگزاری این لیگ ابتکاری از جانب سازمان بورس بوده و برای اینکه بازار سرمایه، مردمی تر شود لازم است چنین مسابقاتی در اقشار و گروه های مختلفی برگزار شود تا اثرات ماندگاری بر بازار داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری لیگ ستارگان در پیوند میان دانشگاهیان و بازارسرمایه موثر است افزود: یکی از اقداماتی که در دنیای مالی خارج از ایران رواج بسیاری دارد و کمک کرده جوانان و دانشجویانی که حتی رشته تحصیلی آنها اقتصاد، علوم مالی یا حسابداری نیست با بازار سرمایه آشنا شوند، برگزاری این گونه مسابقات و لیگ ها بوده،حتی برای این موضوع شرکت ها و نرم افزار های مستقلی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال جاری برای نخستین بار به همت سازمان بورس لیگ ستارگان برگزار می شود و انتظار می رود دانشگاهیان و جوانان به طور مستقیم و واقعی درگیر بازار سرمایه شوند تا در نتیجه آن، سواد مالی رواج و ارتقا پیدا کرده و استعدادهایی که در دانشگاه ها وجود دارد، شناسایی شود که در این بین نهادهای مالی می‌توانند از این استعدادها در موقعیت های مناسب بهره ببرند.

خزلی خرازی با اشاره به اینکه لیگ ستارگان دانش و آموخته های دانشجویان را به صورت عملیاتی در ورطه آزمون قرار می دهد، عنوان کرد: دانشجویان طی دوران تحصیل، واحدهای درسی زیادی را پشت سر می گذرانند و در فضایی همچون بازار سرمایه می توانند آموخته ها را به صورت عملی و عینی محک بزنند.این موضوع به دلایلی همچون عدم در اختیار داشتن منابع مالی کافی همیشه میسر نمی شود.

وی افزود: البته این فرصت برای دانشجویان فراهم است که به صورت مجازی از طریق سایت irvex.ir اقدام به معاملات شبیه سازی شده کنند، اما میان معاملات مجازی و معاملات حقیقی در زمانی که پول در اختیار است و سود یا زیان حاصل می شود، تفاوت بسیاری وجود دارد.
 
مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی تفاوت میان معاملات مجازی با واقعی را به پرواز با سیمولاتور تشبیه کرد که  در آن فرد به عنوان یک خلبان پشت هواپیما می نشیند. حس اینگونه مسابقات، شبیه به این می ماند که فرد طی مدت ها در معرض آموزش خلبانی قرار گرفته و اکنون به صورت واقعی پشت هواپیما می نشیند و پروازی را تجربه می کند که امنیت آن تحت کنترل فرد است.
 
خزلی خرازی توضیح داد: هیجانی که لیگ ستارگان در معاملات ایجاد می کند، اثر بسیار زیادی در ذهن مشارکت کنندگان دارد چرا که این یک مسابقه واقعی است و برای دانشجویان این فرصت را فراهم می آورد که در بازارهای مالی به صورت واقعی کسب تجربه کنند.
 
وی تداوم این لیگ را عاملی موثر در ارتقای سطح مسابقات و همچنین اثربخشی بیشتر در فرهنگ سازی بازار سرمایه تلقی کرد و عنوان کرد: بهتر است این مسابقات در سال آینده با یاری نهادهای مالی مختلف بازار سرمایه به ویژه بورس ها در دانشگاه های سراسر کشور برگزار شود و گروه های متعددی از دانشجویان به همراه اساتید از همان استان ها به صورت آنلاین وارد این المپیاد شوند.
 
بنابر این گزارش، نخستین مسابقه لیگ ستارگان بورس ایران با هدف ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها و بازار سرمایه 2 تا 30 مرداد ماه سال جاری در تالار بورس حافظ برگزار می شود. در این لیگ، دانشجویان 10 دانشگاه تهران در قالب گروه های 5 نفره با در اختیار داشتن اعتبار ده میلیون تومانی با سرمایه گذاری در بورس و تشکیل سبد سهام به مدت یک ماه به رقابت می پردازند و سه گروهی که بیشترین بازدهی را نسبت به سایرین داشته باشند پیروز این دوره از مسابقات خواهند بود.
 
انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ