کد خبر: ۵۲۷۳۷
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۴/۲۹

پیش بینی آینده سپرده ها بعد از کاهش سود/ عدم حرکت به دو بازار رقیب بورس
مدیرعامل سابق بانک تجارت اعلام کرد:

پیش بینی آینده سپرده ها بعد از کاهش سود/ عدم حرکت به دو بازار رقیب بورس

مدیرعامل سابق بانک تجارت با اعلام اثر مخرب افزایش نرخ سود بانکی، پیش بینی کرد کاهش نرخ سود منجر به خروج سرمایه ها از بانک‌ها و حرکت به دو بازار رقیب بورس نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا رنجبر فلاح که در برنامه چوب خط حضور داشت، درباره آثار کاهش نرخ سود بانکی که طی هفته های اخیر بار دیگر مطرح شده ، گفت: برای مشاهده آثار کاهش این متغییر، باید عکس آن قضیه نگاه کنیم. یعنی ببینیم افزایش نرخ سود بانکی چه اثرات مخربی در اقتصاد به بار داشته است.

وی ادامه داد: هر چند طی سال‌های اخیر، افزایش نرخ سود بانکی منجر به کاهش تورم و تک رقمی شدن آن منجر شده ، اما اثرات مخرب و ویرانگری اثرات رکودی و کاهش تقاضای کالاها برای رفع نیاز واقعی بازار را ایجاد کرده و در نتیجه تولید را با مشکل مواجه کرده است.

این کارشناس ، افزود: نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم و قیمت ارز نبود و به لحاظ سیستمی باید نرخ سود بانکی به موازات این دو مورد محاسبه شود. اگر اینگونه نباشد نظام بانکی با تلاطم مواجه می‌ شود . همانگونه که اکنون شاهد آن هستیم.

رنجبر فلاح در پاسخ به این سوال که آیا کاهش نرخ سود بانکی باعث خروج سرمایه و سپرده از بانک‌ها خواهد شد و به سمت بازار مسکن و ارز سوق پیدا خواهد کرد؟ گفت: چنین موردی اتفاق نخواهد افتاد. حتی اگر سود بانکی به صفر نیز برسد سپرده‌گذاری تغییر آنچنانی نخواهد کرد. چرا که پارکینگ موقت پول در بانک است و فقط از جیب خریدار به جیب فروشنده انتقال پیدا می‌کند اما اصل آن در بانک باقی خواهد ماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ