کد خبر: ۵۲۷۴۲
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۴/۳۰

۳ دلیل افزایش مصرف بنزین و سهمیه بندی بنزین در صورت عدم مهار
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد:

۳ دلیل افزایش مصرف بنزین و سهمیه بندی بنزین در صورت عدم مهار

مدیرعامل ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش نگران کننده مصرف بنزین گفت: در صورت عدم مهار روند صعودی مصرف بنزین، دولت و مجلس باید مصوباتی برای تغییر قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،منصور ریاحی گفت: میزان مصرف بنزین در فروردین 96 در مقایسه با فروردین سال گذشته 8 درصد رشد داشت، این آمار در اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 8.6 درصد افزایش داشته است.در خرداد نیز به علت مصادف بودن با ماه رمضان این رشد مصرف 4.7 درصد بود اما مصرف بنزین در تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12.6 درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در تیرماه به دلیل آغاز فصل مسافرت ها و با توجه به افزایش مصرف بنزین، روزانه 84 میلیون لیتر مصرف می شود که در مقایسه با تیر سال گذشته 10 میلیون لیتر بیشتر است.هم اکنون برای تأمین بنزین مصرفی مشکلی نداریم اما قطعاً این روند تا حدی می تواند پیش برود چون علاوه بر استفاده کامل از توان داخلی ما هم اکنون از بخشی از ذخایر و واردات برای تأمین این مقدار بنزین استفاده می کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: چنانچه نتوانیم این روند صعودی مصرف بنزین را کنترل کنیم دولت و مجلس باید مصوباتی درخصوص تغییر قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند و ما بعنوان مجری تنها اجراکننده سیاست ها هستیم.با اینکه اکنون پاسخگوی نیازهای کشور هستیم اما چنانچه مورد خاصی پیش بیاید مدیریت کلان در این زمینه باید تصمیم گیری کند.

ریاحی گفت: دولت اکنون در قبال سوخت یارانه سنگینی می پردازد در صورتی که قیمت سوخت بسیار بالاتر از این نرخ هاست و این موضوع کار کارشناسی می خواهد.دلایل متعددی درباره افزایش مصرف داریم که یکی از اصلی ترین آنها افزایش تولید خودرو است.

وی ادامه داد: در سال گذشته چیزی حدود 1 میلیون و 340 هزار خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال 94 حدود 38 درصد رشد داشته است.همچنین در سال 95 در مقایسه با سال 94 واردات خودرو حدود 21 درصد رشد داشته است.

ریاحی یکی دیگر از دلایل بالا بودن مصرف سوخت را بالا بودن عمر بخشی از خودروها دانست و گفت: این خودروها علاوه بر مصرف زیاد بنزین آلایندگی زیادی نیز تولید می کنند.البته قیمت بنزین دو سال است که ثابت مانده و ارزانی بنزین باعث شده به نوعی شاهد افزایش بی رویه مصرف بنزین باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ