کد خبر: ۵۲۷۷۴
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۴/۳۱

آمریکا درصدد اعمال تحریم‌های شدید نفتی-دلاری علیه ونزوئلا است

آمریکا درصدد اعمال تحریم‌های شدید نفتی-دلاری علیه ونزوئلا است

مقام‌های آمریکایی از در حال بررسی بودن اعمال تحریم‌های شدید مالی، دلاری و نفتی آمریکا علیه ونزوئلا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در ادامه دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، دو مقام و منبع آمریکایی از طرح‌های واشنگتن برای اعمال تحریم‌های بیشتر ضد کاراکاس خبر دادند.

دونالد ترامپ هفته گذشته با دخالت در امور داخلی ونزوئلا گفت: اگر رژیم نیکولاس مادورو 30 جولای خواسته خود را تحمیل و مجمع موسسان تشکیل دهد، آمریکا اقدامات قوی و فوری اقتصادی انجام خواهد داد.

پیشتر مقام‌های آمریکایی گفته بودند دولت ترامپ برای اعمال تحریم‌هایی علیه مقام‌های ارشد ونزوئلا با هدف منصرف کردن رئیس جمهور این کشور از تغییر قانون اساسی ونزوئلا آماده می‌شود.

یک مقام‌ ارشد آمریکایی گفته بود: تمامی گزینه‌ها شامل اعمال محدودیت در صادرات نفت خام ونزوئلا به آمریکا بر روی میز است.آمریکا به دنبال این است که ببیند آیا در 30 جولای دولت مادورو برنامه‌ را عملی می‌کند یا خیر.

حالا در تازه‌ترین خبرها، دو مقام و منبع آمریکایی خبر دادند: واشنگتن در حال بررسی تحریم‌های مالی، نفتی و ارزی ونزوئلا است، تحریم‌هایی که پرداخت‌ها و تبادلات مالی به دلار را برای این کشور نفتی متوقف خواهد کرد.

این اقدام آمریکا علیه ونزوئلا در حالی در دست بررسی است که این کشور با مشکلات شدید ناشی از کاهش بهای جهانی نفت، تورم بالا و همچنین ناآرامی‌های سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.کاخ سفید هنوز علنا درباره تحریم‌هایی در دست بررسی علیه ونزوئلا اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ